söndag 3 januari 2010

Purple Haze

Jag vaknade imorse och konstaterade att typ krambjörnarna har varit i min lägenhet och möblerat. Till och med Abra såg lite förvånad ut. Inte konstigt att han sovit under min döskallehalsduk hela natten. ALLT är lila! Tror att detta härrör i någon barndomsgrej med att lila var min favoritfärg, mitt namn påminner ju om färgen. Jag har upptäckt att ju äldre jag blir desto mer liknar jag mitt yngre jag. Här får man väl ändå lov beundra krambjörnarnas verk.




Abra liksom ruggar för det starka lila ljuset.








Mmmm hallonröd fluga! Blir ni inte lite blodtörstiga av den?? (Är fortfarande väldigt törstig)



Och är din bästa vän vampyr? Jag och han min bästa vän frågar oss det ofta. Igår listade jag hans icke- samt vampyriga-egenskaper. Han konstaterade att han ska ändra visa personlighetsdrag för att närma sig vampyrsläktet ytterligare. Jag undrade varför. Han sa, för att du gillar vampyrer. Jag sa att ja, men helst av allt vill jag fortfarande bli en zombieslayer. För säkerhets skull ställde jag lite plåster där. Om han nu ska bli vampyr. Och mintpastiller. För att undvika den där döda andedräkten. Har andra bästa vänner som jag anar vill bli vampyrer, typ Fato. Samt andra som tror på mig som zombieslayer; typ Jeanette och Victor och Malin, ja hon vet att jag klarar av det till och med i snö!


Även om min han ska bli vampyr (oh joy!) så fyller han mitt liv med religiösa åskådningar i olika materiella former. Hänger hans radband (mamma igår" - RADBAND! Varför har DU ett radband?" Haha som om jag vore satans avkomma, jag älska´t..) överallt. Häromsisten fick jag en amor-vodoodocka. Först blev jag ledsen, vodoo känns lite hotfullt men sen förklarade han att den sköt kärlekspilar, då blev jag så glad att han fick hänga vid sängen. Tryggt!

P.S. I den röda certina-asken finns en hemlis, guess what.




Har upptäckt andra saker. Som bananer och apor. O gult.





Kommentarer fällda om min nya bricka:
"-GULT?! Men Leila. Den är JU gul! Nej, fy. " mamma. Det (läs gult) upprörde henne mer än att jag åker mc med han, eller ville käka p-piller när jag var 14. Haha. Hon är för rolig.
"-Alltså du är ju så klockren i allt annat men... den är ju.. GUL." Han
Hahaha. Jag är jätteroad. Mer gult blir det.





Och en Riktig REN som i PUR, i själen, han glittrar ju. REN är nog bra som skydd mot krambjörnar.

Inga kommentarer: