onsdag 22 september 2010

Ljuset leder oss rätt

De vindar av hat som har följt av detta valresultat de senaste dagarna har fått mig att känna mig riktigt obehaglig till mods. Basala frågor har blivit ifrågasatta. För mig, som till hälften barn till en invandrare så är denna fråga högst personlig. Det handlar om min existens. Min rätt att vara. Sverige, mitt älskade hemland, vars samhällssystem alltid vara någonting jag varit stolt över och glad över att mina framtida barn säkert kan växa upp i.

Jag har bestämt mig för att vara en ljus kraft.

Det gäller att motarbeta hatet. Med förståelse, acceptans, intelligens och alla goda egenskaper jag, och alla ni andra som valde bort ett främlingafientligt parti, besitter, så får vi vara den goda kraften som sprider ljuset i detta vilsna mörker.

6 kommentarer:

Styleabaad sa...

Underbart! Det får vi alla försöka göra, verkligen, så att vi kan få tillbaka det Sverige som annars är så fint och som man är så stolt över!

Ej Utgivet Material sa...

Precis! Mycket viktigt!

Emmie sa...

ja! helt rätt tänkt tycker jag! vi kör på, spread the light and love!! puss!

Ej Utgivet Material sa...

Masspussar åt folket!

TuvaMinnaLinn Vintage (a love story) sa...

Vi rullar vidare helt enkelt:) kiss kiss bang bang!

Ej Utgivet Material sa...

Krigar vidare!