lördag 25 september 2010

Mer vintage åt folket!



Idag var dagen D.


 Då det var dags att gå över bron i något som kunde liknas brittvärme.


Med vinden i håret.


Kom vi tillslut fram till Hornstull.


Där hade bankomaterna hade lagt ned [förmodligen pga av overload fr vintagefolket]
& telefonkiosken hade blivit loppis. Som det bör sig på knivsöder.


Kön var milslång.
Jag tackar Lily, miljarder gånger om, för att vi fick smyga oss in brevid dem!


Väl framme var lyckan total.


Skyltningarna var så fina!


Allt kändes personligt & proffessionellt på samma gång.


Jag var tvungen att testa denna fantastiska blåsa med känsla av gustaviansk era. Från Myrorna. Såklart.


"Fixa stilen". Javisst tänker man ju instinktivt. 


Dessa glittrande underverk.


Dock blev jag mest lockad av denna hörna. Prismedveten som man är.


Det fanns så många godbitar att hitta här! 
Jag hittade såklart flera men nöjde mig med en.


Denna underbara kvinna stod för Vintageshopen som reade ut en massa.
Besök hennes blogg HÄR!



Är det inte underbart när det hänger klänningar från taket..?



 



Denna gula byxdress kändes otroligt rätt!


Det fanns också en massa fantastiska huvudbonader.



Samt en sko- och foto-utställning.



Efter spännande shopping, god stämning och en massa trevliga möten var vi redo att lämna..
[Jag kom hem med två klänningar och en huvudbonad. Dessa kommer givetvis exponeras vid senare tillfälle. Not to worry...]


Vi hoppade på den finaste tunnelbanevagnen.


Tack alla inblandade för denna fina stund!
Speciellt Anna med flera från Bakåt Framåt för ett bra arrangemang!

4 kommentarer:

Emmie sa...

din klänning, wow, wow, wow!!
den vita vill jag ha, den blåa huvudbonaden också.
de gröna skorna vart ju skitläckra och klänningarna från taket och allt det andra också! åh, så läckert, jag dreglar ju nästan!...:p

Anette sa...

De där skobilderna var fina! Såg dem på Nacka Konsthall förra veckan, "Stockholms skor".

<3 Vintagemässan :)

Ej Utgivet Material sa...

Emmie: *ja men du förstår, en stor lokal med de bästa butikernas utställda gobitar, man är ju som ett barn i en godisbutik från himlen! O min klänning e jag oxå lite kär i =)

Anette: Jag tyckte att dte var ett jättefint inslag med den skofablässen så mitt i! Passade ju kanonbra. Vintagemässan var riktigt bra denna gång!

Styleabaad sa...

Åh vad underbart! Ja, mer vintage åt folket - verkligen! Din klänning är underbar!