Visar inlägg med etikett Dressat. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Dressat. Visa alla inlägg

måndag 15 oktober 2012

Vår bröllopsfotografering med Mette

Fantastiska Mette tog ju bilder på oss några kvällar innan bröllopet. Vi körde ett genrep kan vi säga.  Bilderna blev tagna i nästan samma stranddyn som vi gifte oss i, en otrolig lila skymning sänkte sig omkring oss och nu har precis fått resultatet av Mette. Vad hon kan! Helt fantastiskt! 


Vimplen ni ser ovan står det ju "Love is Sweet" på. Det tyckte jag passade så bra efter vår ryska förlovningsmiddag då vi fick dessert " Something sweet för sweet love". 

Dessa två bilder nedan är tagna av mig och utan Mettes fantastiska edit...




Vi hade med oss en matta som vi senare använde till ceremonin, även skynket och de rostiga armeringsjärnen i bakgrunden. Tavlan med skeppet transformerade jag senare till en tavla över bordsplaceringarna. Böckerna låg utspridda som dekor på borden. Ramen med vår inbjudan, de två glasen och rökelsen välkomnade gästerna när de kom in i festlokalen och resväskan hade godispåsar i sig på stranden under vigselceremonin. Lilla Dianakameran var med och den lilla svarta asken med skeletten i var vår ringask. " Jag lovar att hålla din hand tills våra skelett blir till sand". 



Jag hade en klänning som faktiskt var ny, från en butik som heter Valerie, som inte vanligtvis säljer bröllopsklänningar men många andra fina klänningar. Veckan innan vi åkte kom jag på att jag kanske skulle testa klänningen igen... då var den såklart helt plöstligt jättestor! Helt galet, jag lämnade in den på blixsnabbvisit hos en skräddare som trollade bort några centimeter här och där! 
Jag köpte tre bröllopsklänningar, en sålde jag vidare och den andra hade jag på mig kvällen innan vi gifte oss istället. Alla tre klänningarna var goda alternativ dock, men denna kände jag mig mest bekväm i! Guldskärpet till, hittade jag på Beyond Retro. Hårsmycket är från Etsy, en kopia av House of Harlow, örhängena från en antikaffär vid Stureplan. Min bröllopsring är från Etsy, handgjord och designad av mig. På den andra handen hade jag mammas konfirmationsring, den var i guld med en lila sten i. På bröllopsdagen hade jag även ett armband/ring från Björg som var mässingsfärgade skelettdelar med en grå kedja mellan, en morgongåva i förväg. Så jobbar vi! På fossingarna hade jag barfota sandaler från Etsy i sanden, skinnsandaler till festen med en ros på. Bröllopsbukett är inte min grej så jag hade en väska med batiktryck från Etsy.  



Jörgen hade byxor i oklar glansig mustardfärg från NK, skjorta i någon form av kaffevit från NK och hängslen från herr Judith, hatten var från H&M med en fjäder i från mig. De vackra oxblodsfärgade skorna kommer också från Herr Judith. Jörgen hade även ett armband från mig med ikonbilder på. 




























Tack Mette för dessa otroliga bilder och minnen för livet! 

Kolla in Mettes jobb HÄR!

fredag 20 juli 2012

Fin Fredag!

Hej Fredag och alla ni!


Idag är det finfredag på jobbet bestämde jag.


I en alldeles ny utread dress från Asos.com


Hoppas ni får en fridfull helg !
(p.s. tack för all fin respons på det förra inlägget - det värmer!)

söndag 4 mars 2012

Sammetslen


Ni har väl träffat min sammetsgröna..eller hur. Som jag hittade på Beyond Retro till nyår. 


Det är något med den där mossgröna färgen som tilltalar mig. 




Vad gillar ni mossa? 

fredag 2 mars 2012

Om ett Fynd


Denna urbota söta klänning hittade jag på Myrorna härom dagen. Är den inte fantastisk?


Det gulmelerade milda grönblå mönstret känns verkligen som min grej! Ringen på långfingret hittade jag också där.



Vad tycker ni? Denna är märkeslös, men hittade även en Maguelene-klänning som jag kommer visa sedan!

torsdag 2 februari 2012

Jasmine Croissant

En såndär stilikon...
[Klicka på bilderna så får ni upp hela]






bilder från Closet Visit

söndag 29 januari 2012

Om min nya vän Mackerness


I fredags blev jag ungefär såhär glad när jag hittade denna fantastiska upplaga Mackerness, ett riktigt favvomärke vad det gäller sjuttiotalsklänningar. Jag har även denna och denna darling av märket 
Mackerness. Myrorna Fridhemsplan var guldkällan denna gång. Jag hittade även en till fantastisk klänning som jag visar så snart jag hunnit fota miraklet.