Visar inlägg med etikett Hemhjälpen. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Hemhjälpen. Visa alla inlägg

fredag 4 maj 2012

Våra Konstnärer


Jag tog paus. Det blev ledigt från alla instanser, ,blogg, jobb, kurs, hjärna och jag gjorde det jag skulle. 
Framför allt sov och den vackra drömmen; långa kyssar under körsbärsträden. Mer om det sen! 
Men jag ville visa vad jag fick med mig hem från Agnes, och hur vi nu gjort som en idolvägg nästan, av Agnes och Pers konst! 


Denna fantastiska illustration av Agnes åkte med såklart. Jag vill gärna ha den som tapet!


Denan madame köpte jag sist.


Åh älskade uggla hade jag hoppats att hon hade printat! Och javisst hade hon det.  


Sedan kunde jag ju inte låta bli ett litet block för viktiga tankar som Agnes ateljevänner skapat!


Här finns allt i sin helhet!

söndag 15 april 2012

But you better hold on








Laleh fyller vårvarm lägenhet, ute skär solen genom regnet, han pratar med mjuka ord till solande katt och äggröran ryker. Idag är det söndag, imorgon ska vi se Laleh tralla live. 

onsdag 11 april 2012

I Skattkammaren

Förra helgen var jag på söder och flanerade lite. 
Vi gick förbi Södra Skattkammaren på bondegatan. 
Där var det minsann vackert uppdukat med fantastiska ting. 



Vilket sminkbord va! Perfekt för compact living.



Utmärkt skön fåtölj, med snygga snitt.


Delikata lampor.



Spegel med all belysning som behövs.


Vackert inredda skåp.




Så många brännheta ting! Vad skulle du tagit med dig hem? 
Här kan du glutta närmre på deras utbud.

fredag 30 mars 2012

Förändringar - ett vanemönster

Jag är en människa i förändring och så även mitt hem. 












Jag hoppas ni får en trevlig helg, ska ni göra något kul? 

söndag 18 mars 2012

En middag för tre


I fredags kom mamma hem till oss med kassarna packade fulla. Hon hade med sig en massa gott för att fira att hon äntligen sålt sin lägenhet. Efter ett och ett halvt års byggfällan-projekt, en sådär femton visningar och två mäklare senare. Väl värt att fira alltså!



Det bjöds på indiskt, ostar som getost med honung, comte, en krämig rökig annan getost, vitlöksmarinerade oliver, kalamata oliver, musslor, rökta korvar, fikonmarmelad, Mörsjö tunnbrödschips, kokosnaan, chokladtryfflar & sen kom bestman förbi med en prinsesstårta också!








Sedan packade vi paket för Janna skulle ha födelsedagsbrunch på lördagen... to be continued!

måndag 12 mars 2012

Om Helgen


Det har rått kreativt kaos, skrivits texter och recenserats böcker, och testats nya skrivstilar.


En lugn frukost i solen.


Några glada vårtecken i hemmarabatten.


Träning, lugna kvällar och häng med mina närmsta.


Vad har ni gjort?