Visar inlägg med etikett I provrummet. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett I provrummet. Visa alla inlägg

onsdag 14 mars 2012

I provrummet pt

Tro´t eller ej, men några svängar har det varit i några provrum på sistonde. 
Några gobitar har till och med följt med hem! Vet ni vilka? 








(TJUVKIKARE DÄR!)







Vilket plagg skulle du tagit med dig hem? 

onsdag 7 december 2011

Om några gobitar

Jag var på Stadsmissionen i förra veckan och sprang på dessa gobitar! 



Marrimekko-kappa!


Snygg krok, en tia ville de ha för den.


Vackraste glöggbyttan? Emalj deluxe.


Och detta vackra emaljfat... vem hinner först..? 

onsdag 30 november 2011

Om just nu.


Jag gillar överkastet från sjuttiotalet, vita tulipaner och att titta in i andras hem. 

 

torsdag 24 november 2011

Öm Visdom


I ett annat forum där jag är kreativ just nu träffar jag så många kloka personer. 
Jag vill dela med mig av ett så fint råd jag fick idag av en person som bär på en öm visdom, som bryr sig så mycket om jorden, ungdomarna och alla vi. 

"Slutligen, håll det som är du varsamt 

och med båda händerna. 

Då tror jag det blir oslagbart."


I Provrummet.. pt 7

Åh vad jag har hittat en massa fina gobitar på Myrorna runt om i city på sistonde... Har inte köpt någe.. men jag bjuckar på glutten! 


Tribal! 


Glittrig är den dessutom... till en svart lång kjol. Gah med extra dreggel.


Denna var fantastisk i mönster och ärmar men väääldigt trasig runt dragkedjan på baksidan.


Den här lämnade jag nästan inte. Så fin var den. 


0

Gala Deluxe!!



Jättefint koboltblå veckad kjol. 


Så en ullig gullig kappa, även om vädret är på tok för kallt för en så varm kappa just nu..
Men kylan kommer ju, det vet vi ju..


Denna har jag ju en pärla som är alldeles för lik, som jag använde på vår fotografering för våra Save the Dates... Vilken jag ska visa här snart!


Men fallet på denna gröna pärla är top notch!


En guldig sextiotalare med medaljongsmönster...!



En vit dress från Bröderna Magnusson. 



Och en sommarpärla från Dehå. 



Och en till fantastiskt mönstrad klänning från Bröderna Magnusson...


måndag 31 oktober 2011

I provrummet pt 6

Alltså. Dessa dressar hade jag gärna tagit för mig själv. Men det är inte riktigt ekonomiskt läge för det. Även om de inte var dyra. Dessutom, en generös människa är en fri människa [ny devis som jag kör på]. Dessa fina dressar sågs på Myrorna Fridhemsplan för ett tag sedan.


Älskar att denna är som mest mönstrad på ryggdelen och med fint bröstrynk på framsidan. Ärmarna, också helt perfekta.



Denna var i typ mint condition. Tyvärr en storlek 44 så lite för stor för mig. Men du som kan ha. Ba gör´t.


Är helt kär i denna färgkavalkad med perfekta spröda knappar!


Alltså, ni vet min lila svaga punkt. Den dog lite av denna pärla...

lördag 24 september 2011

Blandad Kuriosa om Livet


Veckan började med ett grått, disigt tema. Melankoliskt vackert skimmer.


Jag tvärade.Som vanligt. I klarrött, klänning och naglar och en tigerkatt som ilar förbi. Och kaffe i min gladaste kopp från Laholms Keramik.


Familjen Addams kontrade i mörkaste svart och jag tänkte på Morticia och Gomez kärlek resten av veckan. Mörk, intensiv, lidelsefull och alldeles fantastisk.


Därhemma blir det mörkt tidigare och det behövs mycket lys nu.


Och frukt, alla verkar vara sjuka, jag käkar zink och vitaminer och tvättar händerna.


Sen kom ljuset tillbaka. Inget får Abra att mysa så mycket som morgonsol.


Ba aaaahhh.



Inget får mig att mysa så mycket som billiga, vackra sextiotalare på Myrorna.


Dessa tre var så fina och bra på alla sätt förutom att de var för små för min byst och bak. Kanske något för dig som drar 36-38? Myrorna Fridhemsplan hursom.



Jag hittade min stol, som någon pyntat åt mig. Tack!


Baby och jag sket i allt i torsdags, promenerade i blåsten och såg den magstarka Word Press Photo Exhibition i Gallerian. Fy. Mänskligheten alltså och vad vi gör mot varandra. HÄR kan ni se bilderna på webben och känsliga tittare varnas verkligen!


Något annat jag borde varnats för, var arbetsinntervjun jag var på i fredags. Så upprörande så det blev skrattretande, ett skämt helt enkelt. OM du undrar mer om det får du börja följa mig på Twitter [länk i högermenyn] och läsa mina tweets om det ämnet.


Ah, vackra lördagen kom, frukost i sol!


Jag körde på alla mönster denna fina dag!


Jobbade lite på Ag47 och beslutade att dessa var dagens favoriter.


Det var höstsol ute, jag gluttade ut på folket under kisande ögonbryn.


En glad kaffestund i min vintagedress frå Josefina Modeller och mitt höstiga pannband från H&M (5 kr!!).


Och baby hade varit ute och flanerat och hittat katalogbilden i stortryck. Hej hej !

Vad gör ni idag? För er Stockholmare rekommenderar jag att ni drar till Göta Källare och skakar rumpa på min lillebrors dansgolv [han finns oxå i högermenyn]. Där hittar ni mig iaf!