Visar inlägg med etikett Katt. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Katt. Visa alla inlägg

lördag 5 maj 2012

Lately.. through Instagram


har jag ätit den bästa creme brûléen någonsin. På Cafe Brasserie kan du äta den du med.


Hemma fanns godsaker i annat format


Som mansarm i morgonljus


Eller mjuk kattmage öppen för kel


Bästa kvällen på länge var Laleh på Cirkus. Med andan i halsen och tårarna växandes trollade hon magi med rösten en måndagkväll


På en kyrka jag går förbi varje dag ekar utgångna budskap


När jag kommit hem från jobbet har vi fått oss en kelstund


Men annars är det ju morgonstund som har guld i mun!


Speciellt när jag vaknat till denna vy.


Morgonkel har vi också varje dag


Och vid andra tidpunkter med...




Jag investerade i formen rund 


En massa goa personer investerade i vårt bröllop!


Med magiska resultat.


Frukost med extra lyx


Körsbärsträd med extra kyss



Innan valborg var det dags för trängsel med extra gruff på rugbyfältet


pose like a superstar


jag har vid ålder närmre trettio lärt mig att göra en inbakad fläta


på indiska hittade jag ett smyckeskit som följt med mig varje dag

Karameller med silversmak, kallar jag dem

söndag 15 april 2012

But you better hold on








Laleh fyller vårvarm lägenhet, ute skär solen genom regnet, han pratar med mjuka ord till solande katt och äggröran ryker. Idag är det söndag, imorgon ska vi se Laleh tralla live. 

måndag 12 mars 2012

Om Helgen


Det har rått kreativt kaos, skrivits texter och recenserats böcker, och testats nya skrivstilar.


En lugn frukost i solen.


Några glada vårtecken i hemmarabatten.


Träning, lugna kvällar och häng med mina närmsta.


Vad har ni gjort?

söndag 26 februari 2012

Hemmatiden däremellan



Everdaymust.


När tröttman är på nästan sjuknivå och middagen blir improviserad men dem som känner mig bäst.




Min Han har sconesdille och bakar dem två på natten likväl som lördagsmorgon.





Bra sällskap och trevligt ljus som vänner i mörkret. 


måndag 20 februari 2012

Om Helgen

AH, första lediga helgen på två veckor satt gött!


Den började i en inspirerande anda i fredags morse med ett Talent Management-seminarium.


Marabouparken i Sundbyberg var fängslande fint. 


På vägen hem från jobbet sprang jag på kanske världens längsta kö. Ned runt hörnet och vidare hittade jag de som stod längst  bak i kön och frågade vad de köade för. "Harry Potter" skämtade de. Tillslut fick jag vet att det var för Rammstein-konserten. DÅ skrattade jag gott och sa att jag ska på efterfesten, förkunnade stolt att vi känner Deathstars, förbandet... Då blev det himla tyst i kön och alla blickar vändes, jag började fundera på om jag kunde tjäna pengar på detta på någe vis! 


Så, hem med feber av tröttma, efter brist på sovmornar. Det botades med Törley och fuldans i vardagsrummet med min bästa vän, tillika fästman. 


Sedan åkte vi till Slakthuset där festen tog plats. 


Rammstein var kvällens besvikelse, men fint att träffa vänner som varit på turne, framför allt deras finna donnor, som jag gillar lite extra. 


Extra fint var lite nära dans med djupa blickar med han, den snyggaste på plats.


Vad jag saknat att flanera på söder en lördag. Här var det semmel-frenzi!


Så vi hamnade på Monks tillslut.


Sedan blev det chillidill för hela slanten.


Långa frukostar tills limpan var slut. 


Så har jag njutit av rosorna som varit som en stillbild av evigheten och söndagen som kom med sköna vårvindar.