måndag 20 februari 2012

Om Helgen

AH, första lediga helgen på två veckor satt gött!


Den började i en inspirerande anda i fredags morse med ett Talent Management-seminarium.


Marabouparken i Sundbyberg var fängslande fint. 


På vägen hem från jobbet sprang jag på kanske världens längsta kö. Ned runt hörnet och vidare hittade jag de som stod längst  bak i kön och frågade vad de köade för. "Harry Potter" skämtade de. Tillslut fick jag vet att det var för Rammstein-konserten. DÅ skrattade jag gott och sa att jag ska på efterfesten, förkunnade stolt att vi känner Deathstars, förbandet... Då blev det himla tyst i kön och alla blickar vändes, jag började fundera på om jag kunde tjäna pengar på detta på någe vis! 


Så, hem med feber av tröttma, efter brist på sovmornar. Det botades med Törley och fuldans i vardagsrummet med min bästa vän, tillika fästman. 


Sedan åkte vi till Slakthuset där festen tog plats. 


Rammstein var kvällens besvikelse, men fint att träffa vänner som varit på turne, framför allt deras finna donnor, som jag gillar lite extra. 


Extra fint var lite nära dans med djupa blickar med han, den snyggaste på plats.


Vad jag saknat att flanera på söder en lördag. Här var det semmel-frenzi!


Så vi hamnade på Monks tillslut.


Sedan blev det chillidill för hela slanten.


Långa frukostar tills limpan var slut. 


Så har jag njutit av rosorna som varit som en stillbild av evigheten och söndagen som kom med sköna vårvindar.

3 kommentarer:

Styleabaad sa...

Åh vilken härlig helg! Jag kan fortfarande inte komma över min semel-craving (särskilt när jag såg din bild!) och har fortfarande inte lyckats baka några... måste ta tag i detta stora problem snart!

Ej Utgivet Material sa...

Ah. Ja, så kan du inte ha det.. semmeltårtan, hur galen var inte den !

Hanna sa...

Varför var Rammstein en besvikelse, undrar jag då förstås nyfiket? :)