Visar inlägg med etikett Retro. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Retro. Visa alla inlägg

måndag 15 oktober 2012

Vår bröllopsfotografering med Mette

Fantastiska Mette tog ju bilder på oss några kvällar innan bröllopet. Vi körde ett genrep kan vi säga.  Bilderna blev tagna i nästan samma stranddyn som vi gifte oss i, en otrolig lila skymning sänkte sig omkring oss och nu har precis fått resultatet av Mette. Vad hon kan! Helt fantastiskt! 


Vimplen ni ser ovan står det ju "Love is Sweet" på. Det tyckte jag passade så bra efter vår ryska förlovningsmiddag då vi fick dessert " Something sweet för sweet love". 

Dessa två bilder nedan är tagna av mig och utan Mettes fantastiska edit...




Vi hade med oss en matta som vi senare använde till ceremonin, även skynket och de rostiga armeringsjärnen i bakgrunden. Tavlan med skeppet transformerade jag senare till en tavla över bordsplaceringarna. Böckerna låg utspridda som dekor på borden. Ramen med vår inbjudan, de två glasen och rökelsen välkomnade gästerna när de kom in i festlokalen och resväskan hade godispåsar i sig på stranden under vigselceremonin. Lilla Dianakameran var med och den lilla svarta asken med skeletten i var vår ringask. " Jag lovar att hålla din hand tills våra skelett blir till sand". 



Jag hade en klänning som faktiskt var ny, från en butik som heter Valerie, som inte vanligtvis säljer bröllopsklänningar men många andra fina klänningar. Veckan innan vi åkte kom jag på att jag kanske skulle testa klänningen igen... då var den såklart helt plöstligt jättestor! Helt galet, jag lämnade in den på blixsnabbvisit hos en skräddare som trollade bort några centimeter här och där! 
Jag köpte tre bröllopsklänningar, en sålde jag vidare och den andra hade jag på mig kvällen innan vi gifte oss istället. Alla tre klänningarna var goda alternativ dock, men denna kände jag mig mest bekväm i! Guldskärpet till, hittade jag på Beyond Retro. Hårsmycket är från Etsy, en kopia av House of Harlow, örhängena från en antikaffär vid Stureplan. Min bröllopsring är från Etsy, handgjord och designad av mig. På den andra handen hade jag mammas konfirmationsring, den var i guld med en lila sten i. På bröllopsdagen hade jag även ett armband/ring från Björg som var mässingsfärgade skelettdelar med en grå kedja mellan, en morgongåva i förväg. Så jobbar vi! På fossingarna hade jag barfota sandaler från Etsy i sanden, skinnsandaler till festen med en ros på. Bröllopsbukett är inte min grej så jag hade en väska med batiktryck från Etsy.  



Jörgen hade byxor i oklar glansig mustardfärg från NK, skjorta i någon form av kaffevit från NK och hängslen från herr Judith, hatten var från H&M med en fjäder i från mig. De vackra oxblodsfärgade skorna kommer också från Herr Judith. Jörgen hade även ett armband från mig med ikonbilder på. 




























Tack Mette för dessa otroliga bilder och minnen för livet! 

Kolla in Mettes jobb HÄR!

tisdag 21 augusti 2012

Från början..


Var ska jag börja! Helgen, veckan och framförallt lördagen den 18e augusti har varit helt övermäktigt bra! 
Det har varit så mycket kärlek i luften, på stranden, i havet  och emellan människor, så vi är helt uppfyllda.. Nu vandrar vi på endorfinmolnen. 

Jag tänkte mig att jag får helt enkelt börja från början. Med råmaterial, för jag hinner inte redigera bilder innan vi åker iväg på vår bröllopsresa på torsdag. Vi börjar med tisdagen. 


Vi åkte ned till Västkusten på söndagen. På tisdagen hade vi en bröllopsfotografering bokad med Mette Ottoson, den som flaggades om nedan. Hon ville hemskt gärna fota oss och vi ville hemskt gärna bli fotade av henne, så vi möttes i skymningsljuset på Mellbystrand. Stranden som senare skulle bli vår ceremoniplats och faktiskt är den vackraste platsen jag vet. 


Jag riggade upp vår site och sedan riggade även mig själv. Även om mamma och fästman riggade frillan, de försökte återskapa proffsfrillans frisyr som jag testat tidigare (duktiga!).

 


Vi hade  med resväskan som varit med på vår inbjudan. Citatet från vår förlovningsmiddag på rysk restaurang i Talinn, då vi fick in "complementary desserts" med budskapet "Something sweet for sweet love" av personalen. Självklart var även lite av bröllopspysslet med som våra fina vänner trixat iho, en 

Dianakamera, vår ringask och rökelse för luktsinnet. 


Min bröllopsväska, ngt som jag såg som mer självklart än en bröllopsbukett. 


Mina bröllopsskor, nya skor från en butik i Mood gallerian, som åkte på efter barfotaceremoni.



Mycket viktigt - fästman på plats. 


och hans skor från Herr Judith. 



Han var så vacker! Vargögonen skimrade i ljuset och mitt hjärta exploderade lite till. 


Så spam med bilder på honom. 



Hängslen fårn Herr Judith, ny skjorta, byxor och hatt. 


Lite behind the scenes. 



Lite utav The Scene.




Fantastiska Mette, som klättarade och hukade, dirigerade och fick oss att skratta precis hela tiden. 





Jag hade på mig min bröllopsoutfit, en gammal vintage morgonrock från Lisa Larsson, som även sågs på vår inbjudan. Klänningen var helt ny, från en butik som heter Valerie. I håret har jag en varitant av "house of harlow" hårsmycket, från Etsy, jag har ett guldbälte från Beyond Retro och barfotasandaler från Lasunka på Etsy. 


Perfekta för sandiga fötter. 



Min bröllopsring har jag designat själv och är gjord av Jill Janish som säljer de mest perfekta oklara diamanterna! Hon finns också på Etsy. Ringen är en guldring med en större oklar diamant och fyra cognacsfärgade diamanter. 


Ringasken kommer ifrån en kitschbutik vid Odenplan och passade väldigt bra till våra egenkomponerade löften. 


Min väska är också ifrån Etsy, från Nomad Collection


Här är en sneakpeak av resultatet som Mette har lagt upp även på sin blogg mettesfoto.blogg. se

Återigen Mette, Tack tack tack!