lördag 24 september 2011

Blandad Kuriosa om Livet


Veckan började med ett grått, disigt tema. Melankoliskt vackert skimmer.


Jag tvärade.Som vanligt. I klarrött, klänning och naglar och en tigerkatt som ilar förbi. Och kaffe i min gladaste kopp från Laholms Keramik.


Familjen Addams kontrade i mörkaste svart och jag tänkte på Morticia och Gomez kärlek resten av veckan. Mörk, intensiv, lidelsefull och alldeles fantastisk.


Därhemma blir det mörkt tidigare och det behövs mycket lys nu.


Och frukt, alla verkar vara sjuka, jag käkar zink och vitaminer och tvättar händerna.


Sen kom ljuset tillbaka. Inget får Abra att mysa så mycket som morgonsol.


Ba aaaahhh.



Inget får mig att mysa så mycket som billiga, vackra sextiotalare på Myrorna.


Dessa tre var så fina och bra på alla sätt förutom att de var för små för min byst och bak. Kanske något för dig som drar 36-38? Myrorna Fridhemsplan hursom.



Jag hittade min stol, som någon pyntat åt mig. Tack!


Baby och jag sket i allt i torsdags, promenerade i blåsten och såg den magstarka Word Press Photo Exhibition i Gallerian. Fy. Mänskligheten alltså och vad vi gör mot varandra. HÄR kan ni se bilderna på webben och känsliga tittare varnas verkligen!


Något annat jag borde varnats för, var arbetsinntervjun jag var på i fredags. Så upprörande så det blev skrattretande, ett skämt helt enkelt. OM du undrar mer om det får du börja följa mig på Twitter [länk i högermenyn] och läsa mina tweets om det ämnet.


Ah, vackra lördagen kom, frukost i sol!


Jag körde på alla mönster denna fina dag!


Jobbade lite på Ag47 och beslutade att dessa var dagens favoriter.


Det var höstsol ute, jag gluttade ut på folket under kisande ögonbryn.


En glad kaffestund i min vintagedress frå Josefina Modeller och mitt höstiga pannband från H&M (5 kr!!).


Och baby hade varit ute och flanerat och hittat katalogbilden i stortryck. Hej hej !

Vad gör ni idag? För er Stockholmare rekommenderar jag att ni drar till Göta Källare och skakar rumpa på min lillebrors dansgolv [han finns oxå i högermenyn]. Där hittar ni mig iaf!

2 kommentarer:

Styleabaad sa...

Det var ju inte så lite turban-känsla på det där pannbandet - Loves it!!

Ej Utgivet Material sa...

Jamen det var en riktig Leila-Elsa hit i färgkavlakad =)