torsdag 15 september 2011

En onsdag


Igår mötte jag upp mor min. Vi skulle göra ett desperat försök att hitta någon födelsedagspresent till min lillebror som fyller 25 år idag! GRATTIS LILLABROR!
P.S. Vet ni att han fick spela med Tiesto, när han var på Ibiza nyligen... ? Ganska phett. Stolt storasyrra.


Jag hade massa svart på mig, som dessa örhängen från tradera för 4 kr och smink (say whaat, typ första gången sen i somras)


Vi började på Herr Judith på hornsgatan, där jag verkligen ville hitta något! Finns ju så mycket fint. Men faktumet att min bror är 2 meter lång och vägern hundra pannor muskler, minskar ju klädvariansen något. Dock blev jag sugen på en snyggt grön Sandkvist-ryggsäck till mig själv. Sådant var ju inte uppdraget. Tyvärr.


Vi rullade förbi St Paulsgatan och snubblade in i den sötaste lilla tidningsaffären, med den glada gubben som sa "Terve!" till allt och alla. Mamma blev kär i ett plastmonster, jag hittade allt annat möjligt roligt, som dessa skyltar!


Gah! Denna patinerade gudomlighet ramlade vi på utanför nya (?) J. Lindeberg-butiken på St Paulsgatan. Även om då min första instinikt, och mammas, var att ta den under armen och gå så gick vi in och la några skambud. Killen var kinkig och bänken var inte till salu. Han pratade om att han ville ha "sådant nordafrikanskt porslin, liksom marockanskt", mamma och jag fnissade och  jag sa; "som jag då". I butiken fanns hursom massa fantastiska inredningsdetaljer, som gjorde den väl värd ett besök, för inspiration.


Sedan hittada jag dessa mocka-platå-fantastiska skosaker i lila-ljusbrunt-svart. Vad tycker ni? De är inte inköpta men funderar på att önska mig dem som en på tok för tidig julklapp.


Hursom kom jag hem med denna fina pärm från Emmaus för en tia.   Prisvärt som sig bör och nu kan mina texter spatsera omkring därinne stolt aviserade av en romantisk ros!

2 kommentarer:

Styleabaad sa...

Wow för mocka-skorna!!!

Ej Utgivet Material sa...

Ja! Men jag var inte helt säker så de får vänta lite. Men jag gillade dem också.. svårt..