torsdag 1 september 2011

Lately through Instagr.am


På senare tid har jag varit hemma mycket och blivit nästan som nykär i vår lägenhet..



och det detaljerna som gjorde mig kär i den från början. Som honungsmelerat och rubinrött.


inspirationen från gamla kökskåp fick mig att nyinreda våra med retrokänsla


tack vare sådan enkel modern tejp.


Det har avverkats några middagsdejter med min man och jag tänker att vardagsmiddager nog är de bästa


annars har jag dejtat mycket med mig själv och jobbat på allt det som finns på insidan..


när helgmiddagen inte haft energi nog har vi återupptäckt indiskt och blivit kära..


i pistage- och kokos-nanbröd.


Vi har nyttjat många varma kvällar..


till picnic med grill och sena bad.


Dagarna har jag uttnyttjat med iskaffe och lata pauser på hett tak.


med iste som enda variation.


ibland har jag joggat till Karlbergs slott, tagit mig ett bad och soltorkat med meditation för att sedan promenera hem.


Hemmakvällarna har varit lata i soffan, med nyskrubbade fötter och skön matta att vila tassarna på.


Annars vilar han helst i mitt knä, vad annars som finns där får flyttas.


Eller i favvopose, en hög.


som vilar i sovrummet med andra snopna figurer.


i badrummet har det tillkommit en glad toalettborste.
[bajsa för glatta livet liksom]


Rosa kulörer har dominerat solbrända fingerspetsar


med glitter on the ringfinger.


sommarkänsla i form av smak


Jag vill missbruka bär i all oändlighet.


annars blir det färsk exotisk frukt.


Medan min han goffat Ben and Jerry.


min inre resa har fortsatt och jag tänker att jag kan aldrig lära känna mig själv tillräckligt väl


Och däremellan har bloggen fått sig en upppiffning [gillar ni?]


Vi fyllde gatorna med kärlek


klättrade upp på Skinnarviksberget och kände kärleken där med


och jag hade på mig samma loppisfyndskläder hela helgen.


regnet öste ned, solen sken och vi sänkte en kanna sangria.

4 kommentarer:

Styleabaad sa...

Härliga bilder! Älskar Instagram! Kokosnaan är väl det godaste någonsin typ!!

Måste bara berätta för dig Leila att jag återigen fått in en bra meditationsrutin (morgon/kväll) varje dag och att det får mig att formligen sprudla av energi, sova bättre och bara allmänt må fint! tänkte att du är nog den som förstår den enorma lyckan i detta bättre än någon jag vet :)

Hanna sa...

Haha, älskar bilden på Abra i en hög!

till-vidas-ara sa...

Underbara bilder, och så många!!! älskar tejperna, var fan du dem? och klockan..mmmm, och du så himlelens fin,och din bror!!!
kramar Lycke

Ej Utgivet Material sa...

Kokosnaan är det bästa helt överens! Och så bra meditationen! Hejja Elsa

Hanna; ja visst han har ju ryggrad som en spiral. om ändå jag va likadan.

Lycke;Tack, vad snäll du är! Svarade om tejpen på dina sida =)