fredag 9 september 2011

Leila Bakar.. lite då och då.


Ibland så. Faller lusten på... för lite bak! Då brukar jag passa på och göra massor.


Enkla småkakor.




Morotskaka, som jag längtat efter hela veckan.


Bakstök. Vackert tycker jag.


Leila Bakar ur Leilas Bakbok såklart. Jag gillar ändå att hon kör på de klassiska recepten med en extra twist. En annan sak som är kanonbra är hennes choclate chip cookies som går att variera lite hursom, idag passade jag på att dra ihop en sådan smet och så rullar jag ihop den i lite plastfolie och lägger frysen. Redo att bakas ut närsom det behövs en bra gå bort-present och eller vid oväntat besök!


Morotskakan är exempelvis superb..


Kokos-truppen! Forma eder soldater!


Kolasnittar, min favoritkaka, den påminner mig om Mormor. På vintern gör jag om dem till sega saffransnittar.



Kokostoppar med lime och frangelico doppade i den mörkaste heligaste choklad.


Sedan blev det en liten fika på takterassen, vi konstaterade att solen låg lågt och höstvindarna ven kallt.

6 kommentarer:

Villa Viola sa...

Vad mycket gott! Den enda gången jag får sån bak-energi är när det vankas födelsedag. Hoppas det smakade. Trevlig helg!

Emmie sa...

cocostopparna verkar ju helt ljuvliga!
gillar också Leilas bakbok!
oh, jag ryser, mysigt med höstvindar och solsken!

Styleabaad sa...

Gud så gott det ser ut! Önskar att jag bakade oftare!

Hanna sa...

Ser jättegott ut!! Då får hemskt gärna bjuda på kokostoppar nästa gång vi befinner oss i samma land. :) Puss!

Ej Utgivet Material sa...

Emmie: Cocostopparna var jättegoda, men skulle haft mer lime och mer spriiit =) gillar mkt smak! Höst är fint, även om det känns som om vi är i ngt mittemellanskede just nu...

Elsa; ja, jag orkar inte så ofta, tycker att det kan vara knepigt, men ibland så..

Hanna: Klart jag bjuckar! Med mera! pöz!

Ej Utgivet Material sa...

viola: Ja, men jag förstår precis! Jag hade ett ekonomiskt-ryck, kan man säga, tänkte att jag hade massa bakmaterial hemma, dvs baka blir billigare än att handla =)