måndag 5 september 2011

Om saker som hänt

Om tre paranteser ()


I onsdags var vi på smygpremiär för " Ljust & Fräscht" med Henrik Schyffert och Fredrik Lindström. Jag hade svårt att känna igen mig i inredningsklycshorna, men förstod de som gör det och slutet var fantastiskt. En stor bunt ironi, skämt för den rike stockholmsbon och en kontenta i klassisk manér "Prylar gör dig inte glad". Typ så.


På fredagen kom jag hem till ett nystädat hem, mannen var efter städningen sugen på en lång joggingrunda och sedan åkte vi till Uppsala på kräftskiva med hans jobb. Vi körde en  speedad trekamp, åt världens godaste grillade oxfilé, räkor och kräftor men när fotbollen sattes på tvn, försökte mannen låtsas intresserad i sisådär fem minuter och sedan åkte vi hem.


Jag har kämpat med fokus i meditationen, det går upp och det går ner och det är som det är.

Denna vecka hoppas jag på bra fokus, ett givande möte och mycket kreativt arbete. Vad gör ni?

4 kommentarer:

Styleabaad sa...

Jag tror det viktigaste när man känner att man tappar fokus i meditationen är att bara sitta ner ändå... Åtminstone så jobbar man ju på rutinen, fokuset kommer sen... Så har jag kännt när det varit svårt...

Ej Utgivet Material sa...

Jag håller helt med! Det gäller att traggla med sig själv!

Emmie sa...

och att vara snäll mot sig själv och tänka att det är som det är och inte banna!:)
denna veckan jobbar jag extra mycket. jag tränar på att komma närmre mig själv, att ha dagar fria från dömande för att få tyst i hjärnan och de dagar då det inte stormar och regnar tänker jag vara ute mycket i naturen för lilla själens skull!:)
önskar dig bra fokus och lycka till på mötet!

Ej Utgivet Material sa...

Det låter fantastiskt bra Emmie, höstfräschigt. Mötet var tyvärr en besvikelse med en unns hopp för framtiden, kan man säga. Men sådant är livet.