måndag 19 september 2011

Street And Art Market


I söndags när vi till slut pallrade oss upp ur sängen så begav vi oss iväg till Street and Art market. Bakom Västermalmsgallerian var Fridhemsgatan avstängd för marknad.


och där fanns prylar vill jag lova!



Om jag tappat bort min Han vet jag alltid att jag ska leta bland LP-skivorna.


Snyggaste bordsduken.


Bästa bandet ! Vi gissar på att de hette Aristocrats. Hursom var det svängigt värre och guran det blingigaste jag sett på länge!


Young Art hade dessa sköna bilder som jag föll pladask för.  Vicken feeling.


Petite France var där och representerade vår gata med godaste bröden och bästa briochen!


En läskig brud som glodde på mig så himla mycket.


Men brydde mig lagom mycket efter att jag hittade några sköna bågar att testa!



Tony från Grandpa hittade också ett par fräna bågar.
[Tyckte jag, inte han]

Well, well han är en frän typ som var lite jetlaggad men nöjd dagens showup!



Rockafella! yeah.



Många duktiga människor ställde ut sina smyckeshantverk. Vad folk kan pilla alltså!


Hittar jag inte min Han bland skivorna så hittar jag han med en bok som heter "Torture and punishment through History". Ett av skälen till att jag gillar han. Darkness.




Feta posters!


Anna Brandts fina tygbekladda pärmar och attiraljer för skribenten och planeraren.  



Fina Nadinne som har webbshopen Push La Kokett var där och ställde ut allt möjligt vackert bling.


Attans vad många godbitar hon hade med sig! Jag dregglade länge och väl och testade markasitringar och klappade på halsband.


Ni måste verkligen spana in hemsidan som har så många inspirerande bilder.Nadinne har verkligen byggt upp en snygg helhet! Fantastiskt fint print på sina askar och hon hade till och med kortmaskin så proffsigt nog kunde man pejja med kort. Cash is king but has a queen called VISA. Typ så.


Glo glo glo


Glittra glittra glittra




owling owling owling






Jag gick sedan förbi en fin tavla på en pall.



Cupcakes med silverkulor. Zazzy.


Snygga brölleskor.




Ormiga skor som riktigt ömsade skinn på plats.


Cupcaaaaakess!


Ah. mer owling. indeed dagens tema.


Silversmycken Stockholm hade också många fina grejer. Pilliga små silversmycken med pläterat guld och sådana här fina saker.


Sen blev det mera vintagekläder!



Och mer ugglor förstås! "För ettochfem får du en ugglevän!"


Peter på Yesterdays visade upp lördagsoutfiten!



Här är han, mannen med den amerikanska drömmen[läs drömkläderna]




Nu var vi nästan längs ned på gatan för marknaden, jag tog en sittpaus som levande stilleben.


My som stått bakom detta fantastiska arrangemang och en affär längre upp på gatan som heter My Shop och säljer skräddarsydda skjortor för extra långa personer och sådana här fina klockor! Kolla in hennes superläckra hemsida!


Och tack My för att du gör mina fina gamla kvarter mer levande!


Peter hade en himla läcker lampa!


En gammal fotolampa berättade han.


Han har även sollampor.


Och den här toppen som jag är lite kär i.


Inne på Yesterdays fanns en fyndväska.



Sweet Butterfly väska.


Men dagens fetast craving blev denna sjuttiotals mockajacka.


Lite sådär to good to be true och bara så ni vet har jag dregglat över hela kragen. Alltid ska Peter ha något, som är sådär galet unikt.


Denna kappa var också frän med discoknappar!




Checka tå-stövlarna! Matchar gasmasken när man ska på stan liksom..


Men som dagens paroll: Skit i stan Fridhemsplan! Phett.


Ser ni chokladruteskalet uppe i vänstra hörnet, det luktar kokos! Crazy.


Ah men så hittade vi ju Temporär också! Kommer ni ihåg Christian?


" Du sa att det här skulle bli något bra och nu har vi flyttat in på Grandpa!" Gulledej Christian, dagens mest värmande ord och jag är så himla glad för er skull, killarna har ett kanonfint utbud av vintageprytlar och är himlansfina karaktärer! Hejja hejja. Snart komemr deras hemsida ooxå, kommer bli phett! 





Ser ni den vita hyllan? Hiskeligt lik vår... som vi hittade HÄR för en tia! Hade varit fint med en syskonhylla, färgerna på denna, vitt och beige var himlans snyggt. Även om vår blå passar fint där den hänger.


En annan kommande hemsida att hålla utkik efter är "This Old Dark Machine". Bakom det feta namnet finns en jättegullig tjej som hittat på helt ny använding av ringar. Och precis som jag älsar blandar hon silver med "guld" på ett riktigt innovativt sätt. Dessutom, checka in de gjutna älgtänderna med pyriter i halsband, svensk urskog möter glamadrama!



Pyriter! Min favvosten som mamma brukade ge mig när jag var liten och sa att det var en önskesten som man skulle hålla hårt i.


Den här ringen får någon gärna köpa till mig för den kan jag inte glömma bort. Helt fantastisk idé förnya ringanvändandet med.


Det här är två separata ringar men som är tänkta att användas som så i par, med hela fingret som yta.


Vilken folkfest! Det var fullt hus, massa skönt folk, glada miner och fantastiska pinaler. Kreativt folk finns det gott om! Vilken Lycka. Ser fram emot nästa market redan nu!



7 kommentarer:

Styleabaad sa...

Vilket fett marknadsinlägg - löve it! Så mycket prylar så mycket roligt att titta på! Mocka jackan är ju helt perfekt! Hoppas den fick följa med hem!

Anonym sa...

Vilken folkfest

Alexandra sa...

Guuuuud vad jag saknar streetmarketsarna runt om i sthlm .Och ni ser ut att ha sommar fortfarande?

(Den där jackan påminner mig också om vinterns kappinvestering jag bör börja leta efter redan nu)

till-vidas-ara sa...

oj vad mycket fint du visar! knns som att gå där med er..gillar ***

kramar Lycke

Ej Utgivet Material sa...

Ja det var verkligen en folkfest och så mycket fint att titta på så man önskade sig ett extra par ögon..
Elsa: kappan fick stanna lite i affären, vill hemskt gärna ha den men är hemskt pank..
Alex: tyvärr inte så varmt som man kan önska o det regnade lite tidigare på dagen så nog kändes det som höst...

Ej Utgivet Material sa...

Lycke: gillar att du går med oss! Härligt!

Emmie sa...

gaaah, vilken underbar marknad!!!!! helt fantastiskt med all kreativitet samlad så där, härligt!!
kappan alltså, vilken goding!