måndag 12 september 2011

Skeppsholmens dag


På söndagen begav vi oss till Skeppsholmens Dag, där var det gratis inträde på Morderna Museet, loppis i hamnen, musikaliska uppträdanden och massa annat skoj!



I hamnen fanns det möjlighet att gå på båtarna, se hur små flaskskepp byggs och andra marina sysslor.


För att komma dit måste du entra denna magiska port.






Loppis. Yay.


En fantastisk Säger-kappa i en storlek för litet.


Det fanns även en massa underbara gamla båtgrejer till salu.





Vi hittade en lampa såklart.




Båtbygge som doftar tjära och nyslipat trä.


Afrikanska rytmer, jag gungande gumpen några takter.



Min Han var sugen på en torped. Ny soffa månne...




Musiksalen - redo för piruetter i parallelen, tänkte jag.


Mycket byggnadsporr på denna holme.


Jag matchade Af Chapman i marint tema.



Vi tog en sväng på moderna också, det var otroligt inspirerande. Så många intressanta fotoutställningar! Ni vet väl att ni själva kan vara en del av utställningen genom att ladda upp ett foto HÄR i utställningen "Alla är en fotograf".  Det var nästan den bästa utställningen av alla !



På vägen hem vart vädret sådär dramatiskt så jag var tvungen att pausa och titta lite.

2 kommentarer:

Styleabaad sa...

Jag gillar din sailor style!

Li sa...

första bilden var så himla fin, med de små kläderna som hänger på tork.