söndag 6 juni 2010

lördag 5 juni 2010

I min snickerBOa


Jo. Det har ju blivit en del skruvande & sånt.



Tools & Toes.


Självklart lite näring på det.
[Det som går att tillreda via vattenkokare...]

torsdag 3 juni 2010

I mina kvarter


Där tejp från gamla lappar sitter kvar på dörren



Där man ser vad man vill se. Tittut.



Där färgspektrat glassar i flerfärgat



Där någon putsar upp gamla gravstenar



Där solen hittar sin väg emellan hushörnen




Där ROOMs gamla fönster speglar tomt tillbaks


Där väggfärgen smyger sig ned från husväggarna



Där jag gårifrån med bestämda steg för att se åt ett nytt håll

[Bilderna är denna gång & flera tagna av min han]

Dagsverke


Igår var jag på arbetsintervju nummer femtiotolv.


Då drog jag på mig pumpsen, Gary Webber-kjolen & min nya fina snörblus med fjärilsvingar.


Jag gjorde mitt allra bästa. Flög ut från intervjun på lätta vingar.


Efter det kände jag bara för att dra av mig pumpsen & snöra upp blusen; dagsverket var avklarat.


[ser ni det andra dagsverket i bakrgrunden? Ett evigt uppackande & meckande med renovering..]

onsdag 2 juni 2010

Krafs


Att rensa ut sin lägenhet blir på många sätt en resa bak i tiden. Jag hittade en bilduppgift från gymnasiet. Tror att grejen var att man skulle ha med sig detta lilla anteckningsblock hela dagen och rita det som sågs.
Café, klassrum och dansklasser låter nämligen som min vardag då...


Vill ni se på riktig talang ska ni spana in den här bloggen. Min otroligt talangfulla vän Agnes som förmodligen är avbildad på någon av de här teckningarna också.

tisdag 1 juni 2010

FörBytt.


Jag letar fram gammalt & nytt.


Ja, där är CV:et.


Konstaterar att med olika glasögon ser allt olika ut.
Undrar vilka ögon som kommer se mig idag?
[På vilket sätt..?]


Är det dags att gå kanske?


Nämen, nu drar jag. Mot nytt läge, nytt jobb [?] och nya tider.

Nytt läge.


Mitt nya favoritrum.

[Från och med idag finns vi på nytt läge. Kylskåpet står i hallen och det är mjölkpapp på våra golv. Men snart är det fint.]