måndag 6 september 2010
A walk in the Park
Tack vare TuvaMinnaLinn har jag hittade det perfekta soundtracket till detta inlägg: Lyssna & känn viben.
Fotograf är min snubbe.
söndag 5 september 2010
I ett varmt hus fullt av ljus
Igår var vi hemma hos våra vackra vänner..
Issa..
och Minoo..
De har köpte en otroligt vacker sekelskifteslägenhet i Vasastan där ljuset leker i varje vrå.
Dessa runda små evighetssymboler skapade abstinens hos mig.
Konsten på väggarna är fantastiskt fin, lekfull och tredimensionell,
med ett nytt uttryck för varje ny vinkel och varje nytt ljus.
Minoos mamma står för konsten.
Otroligt vackert tycker jag!
lördag 4 september 2010
Sånt dära Fredagsmys
Vi dukade upp till knytkalas.
Minna och Peter hade vi inte sett på länge.
Alla hade plockat med sig en godhet eller fler...
Bella & Micke såg ännu mer kära ut.
Peter satt på golvet och åt, jag tror att det är där maten smakar bäst.
Tristan och Mitra spelade spel och såg på film...
Minisarna puffade upp sig..
Vi lyssnade..
[Underbara Helen]
Och skrattade..
tills ögonen inte gick att hålla öppna längre.
fredag 3 september 2010
torsdag 2 september 2010
My favorite colour
Har jag berättat att lila är min favoritfärg?
Det gjorde att jag blev extraglad över hitta denna perfekta kontorsdress som passar utmärkt till min vintage benettonkavaj.
Den har fall så att det går att snurra fint.
Och en fantastisk krage som replikeras i mindre format på ärmarna.
Purple haze, my love...
onsdag 1 september 2010
När jag kommer hem.
Min nygamla kavaj från engelska märket Mansfield är jag kär i. Klänningen har jag varit kär i länge, den fick jag av TuvaMinnaLinn. Sjalen fick jag av min vän Jill. Halsbandet fyndade jag i somras i Båstad på Randigt & Rutigt. Halsbandet i träkulor är ett orginal från mammas ungdoms dagar. Katt och skor är kända sen tidigare...
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)