fredag 10 februari 2012
Yvonne Lombard
Jag såg Yvonne Lombard på Nyhetsmorgon gällande hennes reklamfilmer för Marabou som hon började göra reklam för 1956. Jag slogs av hur fantastiskt stylad hon var i dessa filmer! Dessa bilder är inte specifikt därifrån, men det är absolut samma känsla. Lite stilinspiration såhär på fredagen kanske...
[klicka på bilderna för källa]
torsdag 9 februari 2012
onsdag 8 februari 2012
Strippan som blev naken
Ibland känns det som om jag klädde av mig för mycket
huden råkade falla av
Jag har blottlagt alla mina syndafloder som slår sig fram i
seniga ådror
Det värker lite för att du ser
du ser att det pumpar lite extra mycket runt hjärtat
det går lite trögt genom lederna
och mitt blod är inte alltid sådär rött och rent som det
kanske borde vara
det finns lite skit i mina hörn, lite förkalkningar i mina
vener och ibland klumpar det sig
Men de säger att är viktigt att kunna strippa sig naken.
måndag 6 februari 2012
Stunderna jag minns.
En fin sommar på västkusten.
Min Han som var snygg i vinterkitet.
En lya pyntad i fint vinterkit.
Denna bästa Julaftonen någonsin!
Förra vintern då det dracks mycket saffranglögg ur just dessa små glas.
Augusti när vi alla jobbade, träffades efter jobbet och njöt av middag i sista eftermiddagssolen.
Efter förlovningsresan till Tallin så vi låg däckade i soffan i några dagar för återhämtning.
Åh, Serdans sushi!!!! Saknar den något brutalt. Ingen kan sota lax som han.
En planeringsmiddag med fina vänner där soppan var billig och osten var dyr.
Yelle, som ett monster med fredliga intentioner.
Agnes och Anders har nog aldrig underhållit så mycket som denna kväll, de är hejjare på karaoke ska ni veta!
Ag47 med Lola och Linda, som skapar exotiska oaser i minus 20graders vintermörker.
Norrman! Senast idag tänkte jag på dig. Jag minns inte vem din husse var, men jag kommer aldrig glömma ditt underbar tryne!
Den här lilla krabaten höll jag också på att stoppa i en väska och ta med mig hem.
När min kusindöttrar hade judolektion på sin pappa. Imponerande var Elicias "Chipspåsen". Ett skickligt strypgrepp, där du håller den andres huvud som du vakter din chipspåse i soffan.
När körsbärsträden blommade. Det var varmt, vi åt pistageglass och cyklade.
En nyårsafton som började så bra och slutade så snabbt. Jag blev magsjuk.
Lilla Sis på Orangeriet, en varm sommarkväll, alla rätt.
Året med alla begravningar.
En vacker midsommarafton i stan.
En kräftskiva som jag inledde med min "lobster"-rap, bröt all eventuell is.
Nytorget, dit vi cyklat vid alla tillfällen för helgnjutning.
Ett underbart bröllop mellan två fina som bara fortsätter med allt sitt fina..
Tyvärr var jag inte helt med i matchen, men det var vackert så det förslog.
Middager då mina favoritkillar matchat skjortor.
Där det blivit efterrätt i form av frangelico, kaffe och kubansk chokladmousse.
Anders matorgie till adventsfest i hans snygga lya.
Mina pluggeftermiddagar med iskaffe på takterassen.
Våra utomhusmiddager nästan varje kväll hela sommaren.
Mammas klänning, årets snyggaste.
Lilla Melvin som tycker att hans morbror är coolast i stan.
En arabisk natt med mina favoritdonnor.
En inflyttningsfest med killarna som passar i grönt.
Å till och med Agnes, den kreativa.
Förlovningsfesten med all den fuldans som bara vi kan göra snyggt.
torsdag 2 februari 2012
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)


.jpg)







