tisdag 17 april 2012

Laleh min elefant

Lilla bräckliga människa som inte alls är liten eller bräcklig. Utan stor, hon är jättestor och fyller mitt bröst och min mage och tränger ut ur min tårkanal och hela Cirkus andas med andan i halsen. Hon viskar och pillrar och pekar på mej och dej och dej och hej hej och hej. Hon berättar om blåvalen som lurar de ledsna och Samuel som tror så mycket på Gud eller någonting. I kaftaner och kappor svepor hon omkring och hoppar och vinkar. Ljuset drar upp vägen till taket, och hon sjunger från de minsta orden till den starkaste orkankraft. Jag cyklar hem och är tyst och pratig på samma gång och tänker att det är tur att jag ibland får vara med om magi och trolleri som helt ovanligt vanliga människor kan göra.

"Tänk att när jag sitter i studion så är jag en liten liten myra och så kommer jag hit och så är jag en stor elefant!"
 - Laleh

Åh ta lite av hennes kärlek här

4 kommentarer:

mamma sa...

Oj oj, hon är bara helt fantastiskt, och så vackert och poetiskt du beskrev henne, mitt hjärtegull <3

Anonym sa...

Fin beskrivning! Såg också hennes konsert, fast i Umeå, och den var verkligen magisk!Ha en fin dag!

Unga fröken Karlsson sa...

Åh, så vackert beskrivet! Precis så kände jag när jag såg henne live, en sån underbar människa.

Ej Utgivet Material sa...

Tack hörni, ja hon är verkligen otrooolig!