onsdag 12 september 2012

Dagen innan...

Innan vi kunde mysa på stranden med våra bröllopsgäster som kom så riggade vi lokalen! 
Detta var fantastiskt roligt! Jag älskade varje sekund av det. Plocka upp all fint pynt vi gjort, inte veta exakt hur det skulle bli men ha denna föraning om hur fantastiskt det kunde bli! (Vilket det såklart blev)

Vi skulle dekorera ett dessertbufferum, bygga upp ett fotorum, rigga ljud och ljus samt pynt i klubbdelen samt duka upp i serveringssalen där vi skulle sitta och äta och fixa lite i entren.


Jag började med att bygga prototyper av det vi hade, såg snart att det fattades spetsdukar av udda slag, vilket mamma köpte i sista minuten, samt ramar till bordsnamnen. Fästmannen slet ut några sidor ur böckerna och eldade upp i kanterna vilka jag sedan skrev bordsnamnen på och min brudtärneman sedan ramade in. 


Såhär kul hade jag! och världens bästa hjälpreda! 


Vi hade påsar med bakis-kit i och vår stämpel på, en massa roliga bilder uppdukade framför konservburkar som stöd. 

Borden hade alla ett varsitt namn som baserades på någon eller några av gästerna som satt på bordet. 
Vi hade köpt gamla böcker och spetsdukar på loppis, och sedan använde vi våra pyntade konservburkar,glasburkar och vinflaskor som blom- och ljushållare.









Blommorna fixades av Hanna från Kreaktiva Blommsterdekor . Hon bodde ett kvarter ifrån oss i skummeslön så det första vi gjorde söndagkväll när vi kom ned var att bestämma blomster hos Hanna. 
Vi valde gul dahlia, vit hortensia, brudslöja med flera. Det blev så fint tycker jag! Tack Hanna! 




Dessertrummet, som senare på kvällen lystes upp av ett grönt ljus.




En suddig bild på vårt uppfärschningskit som fanns på toaletten, med hårspray, säkerhetsnålar, plåster snoddar m.m. Visade sig bli en lifesaver senare på kvällen!



Fotorummet blev en hit och bilderna därifrån fantastiskt roliga! 


Här hade jag och Sandra gjort snurror som lämpade sig bra på Zigges slöjdekor. 
Jag använde även vår vimpel från Etsy och så riggade vi upp kamerastativ.


Självklart fanns det en massa foto "props" att spöka ut sig med !










Vi hade många som hjälpte oss att göra fint!





Klubben var en jättemysig del av lokalen med lite stuffig touch på. 



Där fanns naturligt en massa vackra ting, antika möbler som köpts på auktion. Minibarglob och soffor och fåtöljer som varit med i många år!


I klubbdelen hade vi satt ut godisskålar på borden.


Stora lilla bror riggade ljud. 



Buffe matborden!



Fortsättning Följer!

3 kommentarer:

Milea sa...

Herregud så himla fint det är att få ta del av ert bröllop!
Beskrivningen av bröllopsdagen nedan är rent magisk! Tack!

Janna sa...

Haha, jag fick vara med fast jag inte gjorde något :)

Eller, förresten, jag hade ju gjort saker sen innan. Glömde det.

mamma sa...

Å va jag har längtat efter fler bilder! Så underbart och fint genomtänkt i varje detalj, det var!
Det var så vackert och skönt välkomnande!