torsdag 6 maj 2010

Backstage


Bakom stängda dörrar är det inte så glamoröst..


[Fotografen är min vän Seydun]

En apa att sitta på


Den här diabilden fick jag av en klasskompis som hittade den häromdagen. Det är en stol. En carved wooden chair. Vem vill inte ha den liksom?

tisdag 4 maj 2010

LEGO

Funderar på kärleken & egoismen
Rymmer egoismen kärleken
?
Eller är det tvärtom

att kärleken tar hand om egoismen
 vaggar den till sömns

eller kommer egoismen fortsätta var egoism
 fast delat på två

eller är det som någon berömd sa
att kärlek bara är egoism för två

Kanske är love plus ego bara LEGO

[it takes two to tango, three is a crowd, för många kockar till soppan o allt det där]

Through my glasses pt2

måndag 3 maj 2010

Från sent till tidigt till sent igen


Fick berest besök av TuvaMinnaLinn.


Vi drog på studio 54 & dansade oss ut i natten.



Minna lämnade fina spår.


Jag vaknade tidigt. Han sov tungt.


Abra är alltid lite vaken[på span]


Sen var vi alla lite slitna.



Behövde lite extra näring.


Sådan näring som man får av fina vänner.


De där som gör att man kommer längta efter helg hela veckan..

söndag 2 maj 2010

Saturday is shoeday


Vi väntade på mamman.


Tyckte alla att vi behövde nya skor.


Vi letade & letade. Tills vi tillslut, alla, på ett och samma ställe hittade en favorit (eller tre..)

e

Jag dregglade lite mot doc martens-hyllan.. Men insåg att jag redan har kängor.


Suktade lite efter blommig kilklackar.


Sen var vi ju tvungna att ta en repa på nya ROOM.


Där fanns mycket.


Både inspiration och variation.

lördag 1 maj 2010

French Kiss!



I fredags gick jag på catwalken. Wah.


Jag var sjukt nervös.


Kanske var publiken lite nervös också.


Detta var ett franskt event. Med musik, konst och mode.
Kate med the silks hängde från taket.


Vackra klänningar! Vissa med snubblig spets nedtill..


Vi höll till i Bruno Gallerian, på söder.


Jag gick väldigt, väldigt snabbt. Så därav har jag bara ett ben på vissa bilder.
Är dock mest glad att jag har kvar båda benen överhuvudtaget. Snubbelrisken var inte kul..


Så vilken tur att man fick hjälp..







Le fin! Man måste ju spexa lite, tänkte jag.


Fint vimmelfolk!



Et voilá! Designern MaryamAntoinette presenterades för mamma.


Vi försökta hosta fram lite franska.


Mamma viskade i mitt öra att hon hade på sig sin bröllopsklänning, en svart vintagedress från 40talet.


Vi avslutade kvällen med en french kiss.