lördag 7 januari 2012
La maison de creation!
Igår kväll bylsade vi på oss å det varmaste och begav oss söderut.
När man kommer in i den här vackra funkisporten är den kreativa ribban satt.
Det äju nämligen residentet för dess kreativa människor, Agnes och Per.
Agnes kliande i huvudet är uppkommet av en kasse med cd.skivor som stod utanför deras dörr. Vi visste inte vad den gjorde där. Spännande!
Temat för kvällen var bröllopsplanering, men jag var ju tvungen att fota lite när tillfälle väl var givet. Jag älskar den här bilden på Agnes och Per som ni ser ovan.
Fina Agnes-teckningar i köket i mäktiga ramar.
Per ställde ut sina korv-affischer på Beckmans julmarknad, en succé!
Vi tänkte köpa denna prinskorvsköttelse.
Här är Per om ni också blir sugna på körv... hmm. Per är alltså inte till salu.
Utan affischerna.
Han har även gjort dessa "smileys" med Agnes som persona.
Kärleksparen på kylen, så rullar vi med! Ser ni oss?
Apropå bröllop så ville jag visa denna fina bröllopsinbjudan också! Från Agnes kompis bröllop.
Agnes är expert på snopna katter.
och julkul!
Tavlan har Per gjort. Såklart.
Den mittersta klockan har Agnes fått av mig! Eller oss, faktiskt. Snygg är den.
Mäktig voffe-affisch gjord av Pers klasskompis. Galet bra!
Några hade fått en Creuset-gryta i julklapp. Avis, jag? Ja, jättemycket.
Vår coq au vin passade utmärkt i creuset-grytan.
Efter middag satte vi igång med bröllopsplanering deluxe. Kulörpalette, ni förstår nivån! Vi har tre färger; krämvitt, pistagegrön och brunt. Så vi letade rätt grön.
Dessa två alltså. Hur ska man någonsin kunna tacka dem tillräckligt.
Allt som Agnes bara "kladdade" medan vi pratade. Vah. Bah.
Hursom, vi kom fram till mäkta bra ideér! Bröllopsinbjudan är offically launched for take off!
fredag 6 januari 2012
Fjäderklätt
Nu tar vi vår coq au vin som har fått puttra ett bra tag och beger oss mot Agnes och Per för lite utförligare bröllopsplanering! Jag matchar grytan i påfågel-dressat. Den klänningen jag aldrig kommer göra mig av med för att den bara är så fantastisk! Det är en Modell Otto Graf Wien och när jag hittade den så kändes det som om jag vunnit jackpot!
Vad gör ni ikväll..?
Längtan
Ah, nu är den där igen, den där längtan efter vår. En varm trappa vid en piazza i Italien eller i Spanien. Att försiktigt ta av sig koftan för att se om det möjligtvis blir lite solbränt månne. Köpa nya glasögon för femte året i raden för att vårens sommarstrålar chockar vintermörkervana ögon. Mhm.
onsdag 4 januari 2012
Att se genom örat
Hur han bara sätter sig bredvid mig på en sitpuff. Sådär nära. Inte påträngande nära utan precis lagom. På lyssnaravstånd. Med ögon, alldeles vidöppna så öronen hänger med. Det där ärliga uppsåtet ligger bakom allt. Han behöver inte säga något utan lyssnar och lägger sina 'hmm' och 'mhm' på precis rätt plats. Får en att känna sig sedd på det sättet som blir när du verkligen blir hörd.
tisdag 3 januari 2012
Min allra bästa känsla är stark.
Jag lämnar 2011 bakom mig. Starkare än någonsin. Ett år fyllt av död, skador och svåra insikter om människor har fått min balans att ruckas men skapat en stabilare grund än någonsin. Jag hittade min medvetna närvaro och hängde mycket med mig själv, även när det blev svårt.
Det känns som om mina pronerande fötter vandrar på moln med en cementerad grund. Som om min nacke som svajjat minst ett varv för mycket vilar tungt på en ryggrad av stål. Mitt hjärta som blev tilltussat av ett famntag för hårt, pumpar blod i varenda kammares mörka vrå. Jag är genomspolad av en nässköljning från själen hela vägen ut till nagelkanten med fingerspets. Med en trygg person vid min sida och på 'normal' arbetsplats har jag byggt upp en vardag. En vardag som jag aldrig trodde skulle bli möjlig för mig. Och jag gjorde det själv. Det är jag som besitter den styrkan. Och min allra bästa känsla är stark.
Det blir en låt på det. Titanium.
måndag 2 januari 2012
Photochallenge
Nyåret i snapshots.
Törley, grön sammetsdress från Beyond Retro med guldbolero, mustardfärgade dingelörhängen och mitt "J och L" -halsband från Urban Outfitters, min han i riktiga second hand-fynd som Filippa K- skjorta och Tiger-kavaj, bli bjuden på fin middag hos fina vänner - förrätt, huvudrätt och så hade vi med oss efterrätten - lyx med lugnt tolvslag på en öde gårdmed en sprakande himmel och pussar, en sväng förbi Hubbe på vägen hem för lite kramar och prat på kvarterets finkrog, och så är vi igång - 2012 - hejhej.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)