torsdag 11 februari 2010

Vid Regnbågens slut hittar man..


...GRANDPA[kungsholmen]; ett annat favvohak.
Åt en stoooor och kanongod frukost med favoritkickisar[dvs kickboxningskompisar].
Å min Nattis kickis har en liten kickare som kickar inifrån.
Hon var så fin, mamasexig och sken som en regnbåge.

Cravings

Slank otippat förbi myrorna på vägen hem idag.. har numera grova cravings efter de två klänningarna och jackan[som är i svart skinn/metallicsilver och går att vända ut o in]. Den krämfärgade blusen fick följa med hem.

onsdag 10 februari 2010

Jag hjärta...



Vurma & AG!

Mina absolut-lät-som-en-plätt bästa stammisbarer.
Alla fantastiska människor som jobbar där; Vurma som har döskallepennor som jag kan leka med i en timme, kritor och svart tavla på toan, en ägarinna[vet inte vad denna ståtliga, balla kvinna heter men hon har ett vackert ugglehalsband] som tycker jag är galen, en cool Jeppe som spelar ball musik, AG som har fantastiska stammispriser, världens najsaste Helena i baren, världens coolaste Jocke[som sjunger i ett himla coolt band; Camera] och alltid en massa sköna installationer och tavlor. Nu ser jag att det här lät väldans skrytigt men det jag ville komma fram till är...


Jag rekommenderar. Starkt. FLERA besök..
[Kuriosa; Vurma Bar & Restaurang ligger på birger jarlsgatan, typ mitt emot Zita; har jättegod mat, Allmänna Galleriet, har alltid olika konstutställningar, bar och restaurang, fantastiska oliver i barmenyn!]

"Du måste lära dig att tänka utanför boxen"

Inte just nu.. men ibland kan jag under min utbildning [egentligen under all skoltid] känna såhär:




De säger att vi ska lära oss att tänka
Utanför Boxen
...men har desperat
satt lås på boxens alla dörrar
Semikunskap blir till kvasikunskap
[det jag trodde mig veta]
för att undvika obehagliga sanningar
Dumma frågor får
Långa Genvägar till svar
som blir till Senvägar
Där Allt till slut inte blir sant

Stilla Vatten



Vi har lugna dagar här hemma. Flyter fram [som en å].Vi har flow. Saker och ting fungerar och blir gjorda men i långsam takt.Fast ganska mycket händer. Det är lugnt och skönt o huvudet är ganska tomt.


måndag 8 februari 2010

Till min han ::: Whatta Man




Utdrag från en grym låt från skönaste grupperna [old style 90tal classics]
Som jag vill dedikera till min han som får mig att vandra bland molnen!


I wanna take a minute or two
And give much respect due
To the man that's made a difference in my world
And although most men are ho's
He flows on the down low
So here's to the future
'Cause we got through the past
I finally found somebody that could make me laugh
(ha ha ha) You're so crazy, I think I wanna have your baby

He never ran a corney line once to me yet
So I give him stuff that he'll never forget
Yes my man says he loves me, never says he loves me not
Tryin' a rush me good and touch me in the right spot
See other guys that I've had they tried to play all that mac shit
But every time they tried I said, that's not it
But not this man, he's got the right potion
Baby rub me down and make it smooth like lotion
Yeah the ritual, highway to heaven
From seven to seven he's got me open like seven eleven
And yes it's me that he's always choosing
With him I'm never loosin' and he knows that my name is not Susan
He always has heavy conversation for the mind
Which means a lot to me cause good men are hard to find

Ooh, I said what a mighty, good man
He's a mighty, mighty good man
Now check him out
My man gives real loving, that's why I call him killer
He's not a wham bam thank you ma'am thriller
He takes his time and does everything right
Knocks me out with one shot for the rest of the night
He's a real smooth brother never in a rush
And he gives me goose pimples with every single touch
Spends quality time with his kids when he can
Secure in his manhood 'cause he's a real man
A lover and a fighter and he'll knock another out
Don't take him for a sucker 'cause that's not what he's about


Lyssna på hela härligheten; http://www.youtube.com/watch?v=8-WFNbMohTQ