lördag 25 september 2010

Mer vintage åt folket!



Idag var dagen D.


 Då det var dags att gå över bron i något som kunde liknas brittvärme.


Med vinden i håret.


Kom vi tillslut fram till Hornstull.


Där hade bankomaterna hade lagt ned [förmodligen pga av overload fr vintagefolket]
& telefonkiosken hade blivit loppis. Som det bör sig på knivsöder.


Kön var milslång.
Jag tackar Lily, miljarder gånger om, för att vi fick smyga oss in brevid dem!


Väl framme var lyckan total.


Skyltningarna var så fina!


Allt kändes personligt & proffessionellt på samma gång.


Jag var tvungen att testa denna fantastiska blåsa med känsla av gustaviansk era. Från Myrorna. Såklart.


"Fixa stilen". Javisst tänker man ju instinktivt. 


Dessa glittrande underverk.


Dock blev jag mest lockad av denna hörna. Prismedveten som man är.


Det fanns så många godbitar att hitta här! 
Jag hittade såklart flera men nöjde mig med en.


Denna underbara kvinna stod för Vintageshopen som reade ut en massa.
Besök hennes blogg HÄR!



Är det inte underbart när det hänger klänningar från taket..?



 



Denna gula byxdress kändes otroligt rätt!


Det fanns också en massa fantastiska huvudbonader.



Samt en sko- och foto-utställning.



Efter spännande shopping, god stämning och en massa trevliga möten var vi redo att lämna..
[Jag kom hem med två klänningar och en huvudbonad. Dessa kommer givetvis exponeras vid senare tillfälle. Not to worry...]


Vi hoppade på den finaste tunnelbanevagnen.


Tack alla inblandade för denna fina stund!
Speciellt Anna med flera från Bakåt Framåt för ett bra arrangemang!

Vintagemässan.



Idag tar vi våra mockasiner och vandrar till Strand för att inspektera vintagemässan! Yay!

torsdag 23 september 2010

At the shoppingmall


Det är sällan jag är inne i city och shoppar.
 [dyrt trångt tråkigt]


Men på vägen hem från en bio gick jag förbi PUBs skyltning. Då blev jag lite kär.


Massa fina accessoarer, för både dam och herr.
I sådana fantastiska höstkulörer som gör att man inte sörjer sommaren alltför intensivt.


Massa fina skor! Pumps åt folket!


På talarstolen; varför inte!


Halsband där det händer mycket.
Min favoritsort av halsband.


Men denna klänning ifrån Dagmar/Awesome Rags... åh åh åh!
Nyårsfesten, julafton, måndag, tisdag, frukost, ja, jämt vill jag ha på mig denna.
När jag har femtusen som bara ligger och slänger i fickan, då blir den min!   

onsdag 22 september 2010

Ljuset leder oss rätt

De vindar av hat som har följt av detta valresultat de senaste dagarna har fått mig att känna mig riktigt obehaglig till mods. Basala frågor har blivit ifrågasatta. För mig, som till hälften barn till en invandrare så är denna fråga högst personlig. Det handlar om min existens. Min rätt att vara. Sverige, mitt älskade hemland, vars samhällssystem alltid vara någonting jag varit stolt över och glad över att mina framtida barn säkert kan växa upp i.

Jag har bestämt mig för att vara en ljus kraft.

Det gäller att motarbeta hatet. Med förståelse, acceptans, intelligens och alla goda egenskaper jag, och alla ni andra som valde bort ett främlingafientligt parti, besitter, så får vi vara den goda kraften som sprider ljuset i detta vilsna mörker.

Skepp o'hoj sailor!

tisdag 21 september 2010

The blinding light!

Lite av lördagsglansen. Och vår nygamla ljusslinga som packats upp ur någon låda.