tisdag 24 maj 2011

I see you


Newsflash! Om ni inte sett det tidigare så på Ej Utgivet Materials facebooksida  pågår nu ett evenemang som kallas Önskebrunnen. Det handlar om att ni blir vi. Jag tänkte att ni får önska teman eller liknande för framtida inlägg på bloggen. Självklart får man göra det här också. Jämt. Eller per mail om det känns enklare. Alla alternativ välkomnas!

 Jag har haft några doldis-bloggar, fram tills jag träffade den fantastiska man som jag ska gifta mig med. Han peppade mig till att våga mer och större. En stor del av grejen med att ha en offentlig blogg handlar ju om att internet bekräftar och ser dig, och mig. Det tycker jag också är ett modernt uttrycksätt för socialisering, på gott och ont. Men man har möjligheten att göra det på sitt egna sätt. Givetvis inte någoting för alla, men absolut för mig som gillar den sociala interaktion som internet ger möjlighet till!



Agnes, min kreativa vän, har ritat den här bilden åt mig. Den har hon gjort på frihand efter ett fantastiskt vackert gatukonstverk som jag såg på gatan. Den bilden tycker jag representerar hela idéen med internet och bloggar, som handlar om att se varandra, göra världen mindre och samtidigt större på samma gång. Skapa fler nyanser på himlen.

Så välkomna och tack för att ni välkomnar mig.

söndag 22 maj 2011

It's a Blockparty!


AH! Äntligen var det dags för kvartersfest i mina gamla kvarter!


Jag tog på mig favvopinaler såsom dessa nya örhängen som jag fått av mamma från Indiska.


Alla mina bästa ringar och den sötaste handväskan.


Vi stötte genast på favoritbekantingar som är produktiva
Push La Kokett eller vårt favvofik på gatan; Le Petite France.


Det var ett skönt sväng på scenen på Grandpa.


Och fullt med glatt folk.



Snyggt stuff fanns det en massa förstås.


En soffa som gav ett litet sug.





Dreggel.. armband.Turkoser.



Massa fina skinnfodral till bla ajfånen.



Grandpa- Tony! Honom gillar vi!


Såg att mina glas fått en ny kompis till samlingen.


Plugget, Grandpa har gjort ett till spel efter succén Stockholmspelet,
men det här kan man spela utan att veta ett skvatt om Sthlm!


Sedan skulle vi till Yesterdays, där det utlovades mer öl, musik och vintage,
men fastande vid ett litet hål i väggen på vägen...


My, den vackra blonda kvinnan här, har startat en liten skjortaffär där det fanns en massa läckra små attiraljer dessutom.



Jag gillade den här klockan med borstat guld som matchade min förlovningsring.. och halsbandet nedan.




En av de läckra skjortorna!
Här kan man verkligen hitta något annorlunda i skjortväg, som t.ex en skjorta med huva!


Sedan gick vi till musiken!


Peter bjöd på galej i butiken!


Han har just nu, enligt mig, det bästa utbudet på klänningar!



Och även en kanonbra DJ kvällen till ära!




Så mycket glittande, pärlande toppar!




Helt sjukt att ingen köpte denna på Vintagemässan, att den finns fortfarande kvar!


Fast kanske inte längre till nu när Tony framhävt den såhär sexigt!


Peter kan också det här med att duka upp!



De här lamporna dregglade vi efter på Vintagemässan, utmärkt till vårt matbord.


Slipsträdet! Så vackert och innovativt.



Peter fick minicupcakes och en, som han kallade det, prostataballong!


Han bjuckade! Snällo! Inte ska väl jag... Jomen så söt och god var den!



Min Han hittade en riktigt snygg kofta, tur för mig, han fyller ju år fem dagar innan mig i Juni...


Sedan blev det vackra norrländska toner!


En annan snygg detalj i inredningen på Yesterdays är att Peter framhävt alla rör och andra läckra detaljer.
Det fick mig att komma på att jag ska måla rören i vårt sovrum i guld. Jue.



Showing off their guns.


Tack alla inblandade för finaste kvartertfesten! Må det bli flera!