måndag 25 juli 2011

Reafynd!


Alltså, jag kunde inte undvika detta reafynd från H&M, för 75 kr.


Jumpsuits är ju ganska läckert, och ruggigt bekvämt.


Denna tunna, skira har varit utmärkt i hettan!

söndag 24 juli 2011

Inramat och sånt


Jag tog tag i ett smyckesorganisationsprojekt; inramning!


Man ska ju rama in det vackra och nu hade jag en ram till övers.
Så jag snörade lite järntråd runt en varsin spik, tog bort ramens glas och hamrade fast spikarna där istället.


Bra blev det! Eftersom de flesta av mina stora "hängiga" örhängen är oäkta så är det ingen fara att ha dem ute i luften. Smidigt att se dem också så jag inte glömmer bort vad jag har...



Får passa på att visa mina favoritkrokar också, som denna indiska kvinna.
Hur vacker är inte hon...


Denna skira sak är jag även väldigt förtjust i.


Så har jag äntligen fått en pelargon också! Yay.
Matchar elementet perfekt.


Mamma kirrade också den snyggaste slitna krukan med vackert fat till...

lördag 23 juli 2011

Tragedier

Det är så tragiskt det som hänt vårt grannland igår. Precis lika tragiskt som så många andra hemskheter som händer i världen hela tiden. Jag är speciellt illa berörd av hur det sexuella våldet brukas som krigsföring i många länder i världen just nu. På underbaraclara´s fanns idag en kommentar om hur hon kunde blogga om inredningen i sitt barns rum när det som hänt i Norge just hänt... jag kunde inte låta bli att replikera. För trots alla hemskheter som händer i världen, så fortsätter ju livet. Det måste det göra.
Ett oerhört hemskt, brutalt exempel på detta sexuella våld som pågår är Rebeccas öde, och hon är en kvinna som trots detta, kämpar vidare för att hjälpa andra kvinnor som blivit utsatta...den livskraften är för mig oerhört beundransvärd. Jag vill inte lägga ut Rebeccas berättelse här, då den är väldigt, väldigt obehaglig. Du måste välja själv om du kan läsa den. Men som reportern sa " Men om hon klarar av att berätta, så är världen skyldig att lyssna." Klarar du av att lyssna så läs HÄR.



[bilden är från artikeln]

fredag 22 juli 2011

Ville...

bara berätta att i tisdags fick jag träffa vackra Elsa från Styleabaad i det riktiga livet.
SÅ himla fin grej.


Jag tyckte att det var betydelsefullt att få en riktig person till en fin webbvän!


Tacksam är jag för internets möjligheter att få träffa nya, fantastiska personer, som Elsa!!

torsdag 21 juli 2011

Laholm


Laholm är en av de närmsta städerna härnere på södra västkusten där vi ska gifta oss.


Staden är sådär himla puttinuttigt söt som Helsingör ungefär, med färgglada små hus och de vackraste av blomster.



Laholm ligger så fint så man ser dalar och kullar från utkanten.








Laholms keramiken är också en favorit, där har hittat de här små rosenskålarna och det blåa lilla fatet.


Betong är man ju alltid lite sugen på.


Men denna gång hittade jag världens roligaste och sötaste lilla mugg i denna stil med katter... ska visa den sen.


Den här draken var ju hur läcker som helst!




Stockrosorna.. det är verkligen Laholm för mig!

onsdag 20 juli 2011

Havet och vi.



Idag har det varit så mycket kärlek i luften från havet så mitt hjärta har pausat, hoppat några extra slag och slagit volter. Nästan hela tiden. Tänk att jag, med han, och tillsammans vi! Om ett år. På världens vackraste plats. Måste dela med mig lite.











Väsktusten kallar


Vi har sex timmars bilkörning framför oss nu, så  wish us luck så ses vi snart igen!