fredag 13 januari 2012

Ålderstecken

Att se mina silvergråa stänka sig i lampans ljus,
Famla med ådriga fingrar som fastnar med knölar och revor
Se rynkorna etablera sig runt ett öga som inte längre
naivt vandrar runt
Bevisen för allt jag känner inuti
Som vänner jag väntat på länge. 

onsdag 11 januari 2012

Mitt i allt

Den här videon gjorde något med mig. Mitt hjärta pausade och mitt sinne var totalt vidöppet, sårbart och förundrat. Jag tycker ni ska unna er dessa sju minuter för att fasta i en känsla av att vara mitt i allt, med allt och samtidigt ingenting.

The Great Bell Chant (The End of Suffering) Read by Thich Nath Hanh, chanted by brother Phap Niem.

tisdag 10 januari 2012

Pepita Lovin


Idag har jag invigt en klänning gjord för kallt väder men som jag köpte när det fortfarande var varmt. 
Den är en otroligt fint välbevarad ullklänning av märket Hucke. Framtill har den två finfina veck som gör att den faller snyggt och lågt. Detaljerna med kragens utformning och pepitamönstret på bröstfickorna är ju förhäxande. Det här är en klänning med karaktär.  






Tröttheten i ögonen ber jag inte om ursäkt för, det är liksom så jag ser ut nu i vintertider. Eksem i mungipan, extra grå under ögonen och extra genomskinlig med torra kanter, måste kompensera upp för göttigheten med sommar med lite oflott vinter liksom. Hur gör ni? 

När ett år har gått

Jag hittade några bortglömda bilder i kameran ifrån juldagen då min fästis pappa och barn firade jul med oss.  Då förstod jag på allvar att tid förflyter. Barnen som var barn förra året är nu små vuxna, med all medvetenhet som det nu innebär. 















Det var det sista om julen tror jag allt, nu hänger bara stjärnorna kvar... Har ni rensat ut julen? 

måndag 9 januari 2012

Dukat för fyra


I lördags dukade vi bord för fyra hos oss.


Vi fick middagsbesök och min han visade upp sitt nyaste konstverk på kroppen.




Vi bröt bröd, pratade om livet och drack amaronevin.



Och skrattade lite extra mycket förstås, det gör man naturligt med Helen. 


Sedan blev det efterrätt, hemmagjord apelsinglass i apelsin! 


Vackert och svårslaget!





Därefter spel och massa mer skratt! Vad gjorde ni i lördags? 

lördag 7 januari 2012

La maison de creation!



Igår kväll bylsade vi på oss å det varmaste och begav oss söderut. 


När man kommer in i den här vackra funkisporten är den kreativa ribban satt. 


Det äju nämligen residentet för dess kreativa människor, Agnes och Per. 
Agnes kliande i huvudet är uppkommet av en kasse med cd.skivor som stod utanför deras dörr. Vi visste inte vad den gjorde där. Spännande! 


Temat för kvällen var bröllopsplanering, men jag var ju tvungen att fota lite när tillfälle väl var givet. Jag älskar den här bilden på Agnes och Per som ni ser ovan. 


Fina Agnes-teckningar i köket i mäktiga ramar. 


Per ställde ut sina korv-affischer på Beckmans julmarknad, en succé! 
Vi tänkte köpa denna prinskorvsköttelse. 


Här är Per om ni också blir sugna på körv... hmm. Per är alltså inte till salu. 


Utan affischerna.


Han har även gjort dessa "smileys" med Agnes som persona. 


Kärleksparen på kylen, så rullar vi med! Ser ni oss? 


Apropå bröllop så ville jag visa denna fina bröllopsinbjudan också! Från Agnes kompis bröllop. 


Agnes är expert på snopna katter. 


och julkul! 



Tavlan har Per gjort. Såklart. 


Den mittersta klockan har Agnes fått av mig! Eller oss, faktiskt. Snygg är den.




Mäktig voffe-affisch gjord av Pers klasskompis. Galet bra!


Några hade fått en Creuset-gryta i julklapp. Avis, jag? Ja, jättemycket. 


Vår coq au vin passade utmärkt i creuset-grytan. 




Efter middag satte vi igång med bröllopsplanering deluxe. Kulörpalette, ni förstår nivån! Vi har tre färger; krämvitt, pistagegrön och brunt. Så vi letade rätt grön. 


Dessa två alltså. Hur ska man någonsin kunna tacka dem tillräckligt. 



Allt som Agnes bara "kladdade" medan vi pratade. Vah. Bah. 


Hursom, vi kom fram till mäkta bra ideér! Bröllopsinbjudan är offically launched for take off!