tisdag 10 januari 2012

Pepita Lovin


Idag har jag invigt en klänning gjord för kallt väder men som jag köpte när det fortfarande var varmt. 
Den är en otroligt fint välbevarad ullklänning av märket Hucke. Framtill har den två finfina veck som gör att den faller snyggt och lågt. Detaljerna med kragens utformning och pepitamönstret på bröstfickorna är ju förhäxande. Det här är en klänning med karaktär.  






Tröttheten i ögonen ber jag inte om ursäkt för, det är liksom så jag ser ut nu i vintertider. Eksem i mungipan, extra grå under ögonen och extra genomskinlig med torra kanter, måste kompensera upp för göttigheten med sommar med lite oflott vinter liksom. Hur gör ni? 

2 kommentarer:

Styleabaad sa...

Härlig vinterklänning! Ull och långa ärmar är poppis nu hos mig som du vet ;) Den hade verkligen karaktär som du säger, älskar kragen särskilt!

Ej Utgivet Material sa...

Jamenvisst Elsa, jag log när jag läste ditt inlägg! Alltid med denna synkning!