lördag 16 juni 2012

'We dont see things as they are, we see things as we are '

I fredags morse hade jag ett mycket givande samtal med Anna Sturk, från Amazing Leaders. Hon gav mig ett ledarskapsverktyg. Jag fick lära känna min inre kompass som jag kan använda som styrkort i mina relationer. Ett sätt att se min del när det blir svårt, ett sätt att förändra en situation utifrån mina premisser.  Jag fick välja ut några personer som jag beundrade, och vilka egenskaper som var just de som jag tog till mig av. Sedan fick jag äga dessa egenskaper själv, då det är mina grundläggande kvalitéer som jag även ser i andra. Vi tog vidare diskussionen till att handla om hur vi förhåller oss. Jag berättade att jag har svårt för att tycka illa om folk nuförtiden, jag ser varje situation och relation som är mindre lätt, som ett tillfälle att öva. Öva sig på bredare perspektiv, större förståelse och mer empati.  För att återkoppla till dagens rubrik, vi har ju alltid vår lins på. Det du stör dig på hos andra är ett spännande tillfälle för analys! Vad är det som provocerar dig? Varför? Hur kan du förhålla dig till det? Min inre  kompass slutade i styrkortet: medkännande, bekräftande, närvarande , öppensinnad och analytisk. Hur ser din inre kompass ut?

torsdag 14 juni 2012

Missa inte

Underbara Claras fantastiska inlägg idag! Den listan som borde kommit innan vi börjar skuldsätta offret i en våldtäkt. Vem är det som ska hålla i sig egentligen ???? 

Beneath eternal skies


in the ray of light, next to soothing seas, with our feet grounded in the sand.


Där ska vi gifta oss. 



I närvaron av naturens alla stora mirakel. 






måndag 11 juni 2012

Om bröllopsmat & dryck


Utan att avslöja för mycket, ni får förstås veta allt i efterhand, så var helgens provsmakning en ren lyx!


Jag vet inte om jag någonsin ätit och druckit så mycket gott!


Smaklökarna var blown away av en massa gott som prickade våra preferenser mitt i prick!


Vi åt ju bara en avsmakningsmeny, men blev mätta så det nästan håller i sig än!


Det där med kvalitativa råvaror, service och vackra omgivningar. 


Såhär lycklig vart jag efter det! 

lördag 9 juni 2012

Stranden kallar


Nu ropar västkustvindarna på oss. 


Vi ska leta fatt på var strandplats. Där vi ska vigas.
Vad jag längtar efter västkuststranden! Det är nog min lyckligaste plats i denna värld.


Så ska vi provsmaka bröllopsmenyn också! Vilket ska bli fantastiskt spännande!
En och en annan tårtbit kanske måste testas också. 


Det blir helgens äventyr för min del, vad hittar ni på? 


torsdag 7 juni 2012

Malta - staden.


Det bästa med Malta är ändå de färgglada trädetaljerna på vartendaste hus.


Och det där lite felaktigt malplacerade "moderna" budskapen. Som "LOVE" skrivet lite knasigt mitt i den pittoreska hamnen. Där får vi Malta personifierat. Det gamla och vackra, lite smått invaderat av det globala och engelska. 


Jag gillar ju stilbrott.


Byggnadsporren fortsätter.





Stilbrott de luxe. 






Barn som vandaliserar heliga platser är också stilbrott. Skönt.


Glassen gick inte att klaga på. 





Staty med fisk som krage...?





Stilbrott. 





Mer palmer åt folket. Tycker jag generellt.




Mer piroggrejer till Sverige, tycker vi också.



Och något som vi också borde ha! "Public convinience" kallades detta hus. 
Toalett och gratis WIFI i ett! Love it.  


I samma park fanns en kattsäng! Och en snäll kvinna som gav dem mat och vatten.


De hade samlats hur många som helst! 



Underbara människor som tar hand om dessa fantastiska varelser.