lördag 23 juni 2012

Midsommar 2012


För exakt ett år sedan fick jag ett otroligt sorgligt besked om min morbror. Det är lätt att en glad högtid förvandlas till något helt annat då. Men inte denna midsommar. Den blev helt fantastisk. 


Vi började i varm lunchsol på Daniel och Sandras veranda, med sillunch och Linda och Jon.



Sandra matchade Sverigefärgerna i vackert gul-blå.



Favoritdryck serverades, Törley för hela slanten.


Midsommarskönheten.


Inomhus fanns också kärlek i alla dess former.




De har en fantastisk rabatt också. 


Vi snackade bort några timmar över espresso, kall dryck och värmande strålar. 
Jag glömde nästan bort min förkylning helt. 


Sedan bytte vi gräsmatta, jag hade med mig pavlova.






Vi spelade lite kubb och som vanligt tar jag det här med tävling sådär lagom seriöst. 
Vet inte riktigt vad vinnarskalle betyder och tycker alltid det är viktigast att hejja på alla. 





Vinnarpose?



L står inte alls för loser. Utan för Leila eller Linda tror vi. 


Sedan tillagades en chicken canned beer. Med rud a dub. Pervers tillagning, men snuskigt gott. 


Det var den bästa måltiden på länge!


Absolut den godaste kycklingen!


Med kanarisk potatis, mocho och mangosalsa. 


Sedan fortsatte firandet med spel och ostbricka tills ögonen föll ihop. 


För att på vägen hem iaf spärras upp i förtjusning av den ljusaste natten på året. 


Kära morbror du finns i våra tankar. 


3 kommentarer:

Sandra sa...

Lord! Sommarnattshimmlen tog ju priset! Tusen tack för en toppen dag/kväll/natt! Bästa ni<3

Emmie sa...

Så härligt att ni fick sol och värme! Vilken himmel, magisk så det förslår.
Vi fick en mysig afton, trots regn hela dagen och huvudvärk. :) hoppas förkylningen blivit bättre!

mamma sa...

Åh mitt hjärta, ett vackert midsommarspel var det med alla fina bilder o text. Och din morbror fick en hyllning av dig, tack gullhjärtat, så vackert gjort.