
lördag 9 januari 2010

Han vaknade försenad igår. Vanliga människor stressar och yr runt i förvirringens moln. Han säger
"- Nä men det här går ju inte. " Och hoppar ner i sängen och ger mig massa kramar och pussar.
Innan han går får jag lite fler. För han säger att om vi inte kramas innnan jag ska gå, ja, då blir ju hela dagen fel..
Han säger ibland att jag förändrat hans världssyn, jag säger att han rubbat hela min värld.
Eva Kipli har skrivit en jättefin dikt om det.
torsdag 7 januari 2010
MYSTER

Jag vill bara säga M A L I N.
Den mognaste lillknodden jag känner.
Detta för att hon förstår att jag kvasi-förstår kalkyleringen och vallar mig likt ett vilset får alldeles rätt för att hon förstår att jag fattar egentligen när jag inte ens vet själv, för att hon har världens grymmaste medkänsla, för att hon är världsbäst att skolka med när alla andra pluggar som om de lever i all evighet, för att hon alltid tappar saker och livar upp stämningen med ett krasch, för att hon skriker och delar ut bitchslaps som lördagsgodis, för att hon fattar varför det är fjantigt att blotta bh-färg, för att hon vill att jag ska dissikrera seminarielärare och för att hon, bara hon förstår varför jag bloggar egentligen!
Ja hon är helt enkelt jävligt cool och jag hade en sån tur som satte mig bredvid henne dag ett av tre års personal, arbete och helvete(eller organisation eller vad det nu hette).
måndag 4 januari 2010
Killar jag gillar. Håriga och mindre håriga.

Min kompis Anders, ska tydligen sälja sin lilla pärla. Så vi var på visning där igår. Jag kom ihåg hans lägenhet som mycket vit. Men nu det var några stänk av guld, grönt och rött där också.Folk var där med hungriga ögon. Mäklarna var mest nervösa i sina ögon.
Gillar ni läget så är det en till visning på onsdag den 6 januari. Checka hemnet efter en etta på Sven Rinmansg. 5.

Så här snygga är jag och lägenhetsägaren när vi ligger och solar i Luxområdet på somrarna. Fast Anders är alltid lite snyggare för han kan dyka som en delfin och tvingar mig att bada fast jag egentligen tycker att det verkar vara alldeles för kallt. Men vad gör man inte när man blir tvingad av en delfin?
Jag klättrar eller ramlar i vattnet. Ungefär som en sten.
Mina killar gillar också vatten. På olika sätt. Den håriga vill gärna dricka det färskt ur en droppande badkarskran. Den mindre håriga killen gillar varma bad när han jobbat utomhus och blivit frusen. Dessutom är den mindre håriga killen rädd att den hårige killen ska få för sig att hoppa ner i badkaret då den håriga killen gillar skum. Vilket jag tycker är jävligt skumt.
söndag 3 januari 2010
Purple Haze
Jag vaknade imorse och konstaterade att typ krambjörnarna har varit i min lägenhet och möblerat. Till och med Abra såg lite förvånad ut. Inte konstigt att han sovit under min döskallehalsduk hela natten. ALLT är lila! Tror att detta härrör i någon barndomsgrej med att lila var min favoritfärg, mitt namn påminner ju om färgen. Jag har upptäckt att ju äldre jag blir desto mer liknar jag mitt yngre jag. Här får man väl ändå lov beundra krambjörnarnas verk.

Abra liksom ruggar för det starka lila ljuset.




Mmmm hallonröd fluga! Blir ni inte lite blodtörstiga av den?? (Är fortfarande väldigt törstig)
Och är din bästa vän vampyr? Jag och han min bästa vän frågar oss det ofta. Igår listade jag hans icke- samt vampyriga-egenskaper. Han konstaterade att han ska ändra visa personlighetsdrag för att närma sig vampyrsläktet ytterligare. Jag undrade varför. Han sa, för att du gillar vampyrer. Jag sa att ja, men helst av allt vill jag fortfarande bli en zombieslayer. För säkerhets skull ställde jag lite plåster där. Om han nu ska bli vampyr. Och mintpastiller. För att undvika den där döda andedräkten. Har andra bästa vänner som jag anar vill bli vampyrer, typ Fato. Samt andra som tror på mig som zombieslayer; typ Jeanette och Victor och Malin, ja hon vet att jag klarar av det till och med i snö!
Även om min han ska bli vampyr (oh joy!) så fyller han mitt liv med religiösa åskådningar i olika materiella former. Hänger hans radband (mamma igår" - RADBAND! Varför har DU ett radband?" Haha som om jag vore satans avkomma, jag älska´t..) överallt. Häromsisten fick jag en amor-vodoodocka. Först blev jag ledsen, vodoo känns lite hotfullt men sen förklarade han att den sköt kärlekspilar, då blev jag så glad att han fick hänga vid sängen. Tryggt!
P.S. I den röda certina-asken finns en hemlis, guess what.
Har upptäckt andra saker. Som bananer och apor. O gult.


Kommentarer fällda om min nya bricka:
"-GULT?! Men Leila. Den är JU gul! Nej, fy. " mamma. Det (läs gult) upprörde henne mer än att jag åker mc med han, eller ville käka p-piller när jag var 14. Haha. Hon är för rolig.
"-Alltså du är ju så klockren i allt annat men... den är ju.. GUL." Han
Hahaha. Jag är jätteroad. Mer gult blir det.
Och en Riktig REN som i PUR, i själen, han glittrar ju. REN är nog bra som skydd mot krambjörnar.

Abra liksom ruggar för det starka lila ljuset.




Mmmm hallonröd fluga! Blir ni inte lite blodtörstiga av den?? (Är fortfarande väldigt törstig)
Och är din bästa vän vampyr? Jag och han min bästa vän frågar oss det ofta. Igår listade jag hans icke- samt vampyriga-egenskaper. Han konstaterade att han ska ändra visa personlighetsdrag för att närma sig vampyrsläktet ytterligare. Jag undrade varför. Han sa, för att du gillar vampyrer. Jag sa att ja, men helst av allt vill jag fortfarande bli en zombieslayer. För säkerhets skull ställde jag lite plåster där. Om han nu ska bli vampyr. Och mintpastiller. För att undvika den där döda andedräkten. Har andra bästa vänner som jag anar vill bli vampyrer, typ Fato. Samt andra som tror på mig som zombieslayer; typ Jeanette och Victor och Malin, ja hon vet att jag klarar av det till och med i snö!
Även om min han ska bli vampyr (oh joy!) så fyller han mitt liv med religiösa åskådningar i olika materiella former. Hänger hans radband (mamma igår" - RADBAND! Varför har DU ett radband?" Haha som om jag vore satans avkomma, jag älska´t..) överallt. Häromsisten fick jag en amor-vodoodocka. Först blev jag ledsen, vodoo känns lite hotfullt men sen förklarade han att den sköt kärlekspilar, då blev jag så glad att han fick hänga vid sängen. Tryggt!
P.S. I den röda certina-asken finns en hemlis, guess what.
Har upptäckt andra saker. Som bananer och apor. O gult.


Kommentarer fällda om min nya bricka:
"-GULT?! Men Leila. Den är JU gul! Nej, fy. " mamma. Det (läs gult) upprörde henne mer än att jag åker mc med han, eller ville käka p-piller när jag var 14. Haha. Hon är för rolig.
"-Alltså du är ju så klockren i allt annat men... den är ju.. GUL." Han
Hahaha. Jag är jätteroad. Mer gult blir det.
Och en Riktig REN som i PUR, i själen, han glittrar ju. REN är nog bra som skydd mot krambjörnar.
lördag 2 januari 2010
" Du mörknande framtid är.. "
Hata är ett starkt ord. Men Bert Karlsson, det gamla rasistsvinet, han.. ojojoj. Ser Carina Berg nästan putta i honom tillbaka ned i poolen när han försöker lägga upp sin feta mage på poolkanten och kravla sig upp. Underbart, tänker jag. En tryckspark på det där dallret så sjunker han som en sten ner på botten.
Fyfan. Han pratar om att han hade nästan all politisk makt i Sverige och hur han hade styrt sverige om han hade varit kvar i politiken. Jag tänker att den mörka men väldigt vita framtiden hade fan inte jag velat vara en del av. Hade jag nog inte fått för den delen heller.
Fyfan. Han pratar om att han hade nästan all politisk makt i Sverige och hur han hade styrt sverige om han hade varit kvar i politiken. Jag tänker att den mörka men väldigt vita framtiden hade fan inte jag velat vara en del av. Hade jag nog inte fått för den delen heller.
fredag 1 januari 2010
Ensamt barn leka bäst själv.
Nytt år men ändå samma år
Jag vet inte, vaddå nytt. Vad är nytt? Saker händer och det enda jag gör är att kolla överharmoniskt trendiga familjebloggar. Vad betyder det? Vad Faaan betyder det? Det enda katten gör är att sova. Jag önskar jag sov. Bort. Tid. O Bekymmer. Mörka slöjan filtrerar min världssyn idag. Tycker inte att det nya året började bra alls. Inte alls. Bara obehagliga flashbacks från förr som jag inte trodde skulle komma tillbaka. Chocken lägger sig nog snart men just nu har jag bara ont i magen.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)

