torsdag 7 januari 2010

MYSTER


Jag vill bara säga M A L I N.
Den mognaste lillknodden jag känner.
Detta för att hon förstår att jag kvasi-förstår kalkyleringen och vallar mig likt ett vilset får alldeles rätt för att hon förstår att jag fattar egentligen när jag inte ens vet själv, för att hon har världens grymmaste medkänsla, för att hon är världsbäst att skolka med när alla andra pluggar som om de lever i all evighet, för att hon alltid tappar saker och livar upp stämningen med ett krasch, för att hon skriker och delar ut bitchslaps som lördagsgodis, för att hon fattar varför det är fjantigt att blotta bh-färg, för att hon vill att jag ska dissikrera seminarielärare och för att hon, bara hon förstår varför jag bloggar egentligen!
Ja hon är helt enkelt jävligt cool och jag hade en sån tur som satte mig bredvid henne dag ett av tre års personal, arbete och helvete(eller organisation eller vad det nu hette).

2 kommentarer:

TuvaMinnaLinn Vintage (a love story) sa...

Jag har läst journalistik på Poppius, jätte bra skola, jätte bra utbildning. Men dessvärre finns det ju inga jobb som journalist....nu.
Jag frilansar som fotograf och journalist nu, men har ett annat heltidsjobb vid sidan om.

Klart du ska skriva!

Ej Utgivet Material sa...

Nä det är ju svår5t det dära med jobb. Men förbannat kul att skriva. Är mitte uppe i min utbildning nu. Men ska kanske göra ett tillägg till den i framtiden. Vi får se. Spännande hursom. =) Men kul att att veta vad du tycker om skolan iaf. TACK!