söndag 7 mars 2010

Helgen ur tre vinklar




Tre gosiga vinklar



Tre stadier av blåröd pannkaka




Tre stilleben




Tre gånger dryck




Tre djävulsröda





Tre Blå tankar

torsdag 4 mars 2010

En Favorit..

är Daniel Boyacioglus; ett ord-geni!
Hör här [Hör upp! eller kanske framförallt lyssna ner... ]

ett utdrag av ´Rädda Världen`
"Man tar hand om sig bättre
när man har nån
att ta hand om sig för
....
Jag ska inte rädda världen
bara min egen
eller vår"

Angående Det lyriska så håller jag också med Herr Boyacioglus;
" Ang. min poesi
jag skriver klassiskt
Bara att den inte
hunnit bli det än"

onsdag 3 mars 2010

Lära Känna sig själv

Minna [http://www.tuvaminnalinn.se/2010/03/03/ditt-liv-pa-sex-ord/ ]
har ett fint inlägg idag tycker jag. För att jag gillar allt som får en att reflektera.
Att sammanfatta sitt liv på sex ord är inte helt lätt. Men spännande. För utmaningen vidare tycker jag; skriv en kommentar eller blogga..

Kom att tänka på ett gratisvykort som jag hittade i helgen.



Men sen kom jag på någonting som kanske är ännu mer jag.
[jag tänker; mycket känslor och mycket eftertanke]


Vill Känna IDAG; Lära Från IGÅR.

Att följa ett mönster

Jag kan känna att mitt diskställ representerar mitt livs mönster,
mycket svart och vitt och vackra glasmönster,
med en katt, hans matskål.
På kanterna lite turkost och gult som smyger sig på..
[Hur ser ditt diskställ/mönster ut? ]


Prickar, blommor ränder och döskallar i kaosartad blanding
Men ändå ett mönster som följer en linje.

Mina drömmars mönsterlägenhet är perfekt in i minsta detalj och rum;
frågan är bara hur verkligheten blir?


Krukväxternas aptitretande mönster följer en asymmetri,
som är så symmetrisk som den kan bli. [tycker jag]

Sega Kolor

Vi är trötta på mornarna nuförtiden.
Och Ganska Mysiga.
Som Sega Kolor...

tisdag 2 mars 2010

måndag 1 mars 2010

Golden Glory

Jag har fått gå loss i en antikaffär som blivit uppköpt..
Det kliade till ordentligt i fingrarna och det var riktigt svårt att
inte komma hem med allt. Här är det som fått följa med hem hittills..


Fina ramar från 1920talet...
[Bilderna har jag dock nyproducerat]



Fantastiska lampa! Som tyvärr inte alls kommer till

sin rätt i min lilla hall,
Men som sagt, min lägenhet har jag växt ifrån,
så vi kommer skiljas snart...


Denna fantastiska barvagn. Blev helt kär!



Buteljerna fick hamna i en ny konstellation.