lördag 4 juni 2011

Angels in America


Idag ska jag och mamma se del två av Angels in America!



Mer om Angels in America kan ni läsa HÄR.
Vi lämnade Stadsteatern tårögda, imponerade, berörda och längtandes efter sista delen.


Detta var sista scenen av del ett, så jädrans maffig!

fredag 3 juni 2011

Perfect day!


Denna underbara lediga dag började hos favvo-yoghurtglassshopen i Gallerian. Vi hittade en öde kyrkogård som verkade lämplig för att äta upp pistageglassen med nöttopping.


Vi färdades via cykel denna dag och hamnade, som vi ganska ofta gör, på nytorget.


Nytorget var fullt av ledigehetsstämming, folk och svajande träd.


Männen bänkade sig.


Medan jag huserade på Stadsmissionen.


Där fanns det så himlans många fina dressar! Ska visa en annan dag, men är ni sugna på något nygammalt dressat så sväng förbi i dagarna!


Nytorget charmar alltid.


Vi blev kaffesugna.



Sen slog vi oss ned i parken [på jorden], men först fastnade jag vid sista vita stripen på övergångsstället.
Där fanns det unik gatukonst med fina budskap.





Sedan cyklade vi i motvind omvägen hem, välhemma fick jag hungerryck och tryckte i mig lite essentials.


Promenerade några kvarter bort på gator som badade i eftermiddagsol med tillhörande skuggor.




På mammas takterass väntade grilllpremiär!





Jag gjorde min favorit till grillad kyckling, mango-koriander-chili-salsa.



När man grillar halloumi kan det vara bra att vara två...


Gott blev det.


Mamma har så fina omgivningar som jag var tvungen att dokumentera lite.




Den indiska hörnan.


Ramarna gjorda av Indiska möbler är så vackra, de finns på Raja på odengatan.
Ikonbilden fick mamma i julklapp av mig, hittad på Stadsmissionen Hantverkargatan.


Vackra blommor, mamma har verkligen gröna fingrar.



Detta K fick mor i morsdaggåva, det är från Spiti.


Perfekt dag, med ett perfekt avslut! Vad gjorde ni?


torsdag 2 juni 2011

Leg TDL


Igårkväll firade vi att Anna tagit sin tandläkarexamen! Nu är hon Leg TDL. YAY!


Vi firade med Törley, såsom sig bör och seden säger.


Och blomster och paket!


Anna var sexy suited.


Ett glattt välkänt gäng var på plats!


Världens bästa Mister Lee!


Vackra, söta, underbara Anna!


Pia hade gått en silversmedskurs och visade upp sina alster som var jättesnygga.
Jag försökte fånga dem på bild men var lite skakig tydligen..


Skak, skak och puss puss.


Vackraste man.


Fin vän.


Anna hade gjort förrädiskt goda snurror!

Grattis grattis grattis världens bästa Anna! We lööv you sweet tooth...

onsdag 1 juni 2011

"The History of a Cheap Dress"


Läste precis en mycket intressant artikel om klädkonsumtion och priser genom tiderna som jag vill tipsa om. Apropå H&M-klänningar och klänningsmissbruk, vilket jag själv lider något av men turligt nog gällande second hand. Det är ändå bra att ibland försöka se sig själv och sina [o]vanor med ett öga som inte är ens egna hemmablinda. Den här artikeln ställde verkligen nutid i relation till dåtid på ett sätt som får en att tänka till... Klicka på bilden för att komma till artikeln. Hur klädkonsumerar ni? Är ni medvetna om det?