fredag 3 juni 2011

Perfect day!


Denna underbara lediga dag började hos favvo-yoghurtglassshopen i Gallerian. Vi hittade en öde kyrkogård som verkade lämplig för att äta upp pistageglassen med nöttopping.


Vi färdades via cykel denna dag och hamnade, som vi ganska ofta gör, på nytorget.


Nytorget var fullt av ledigehetsstämming, folk och svajande träd.


Männen bänkade sig.


Medan jag huserade på Stadsmissionen.


Där fanns det så himlans många fina dressar! Ska visa en annan dag, men är ni sugna på något nygammalt dressat så sväng förbi i dagarna!


Nytorget charmar alltid.


Vi blev kaffesugna.



Sen slog vi oss ned i parken [på jorden], men först fastnade jag vid sista vita stripen på övergångsstället.
Där fanns det unik gatukonst med fina budskap.





Sedan cyklade vi i motvind omvägen hem, välhemma fick jag hungerryck och tryckte i mig lite essentials.


Promenerade några kvarter bort på gator som badade i eftermiddagsol med tillhörande skuggor.




På mammas takterass väntade grilllpremiär!





Jag gjorde min favorit till grillad kyckling, mango-koriander-chili-salsa.



När man grillar halloumi kan det vara bra att vara två...


Gott blev det.


Mamma har så fina omgivningar som jag var tvungen att dokumentera lite.




Den indiska hörnan.


Ramarna gjorda av Indiska möbler är så vackra, de finns på Raja på odengatan.
Ikonbilden fick mamma i julklapp av mig, hittad på Stadsmissionen Hantverkargatan.


Vackra blommor, mamma har verkligen gröna fingrar.



Detta K fick mor i morsdaggåva, det är från Spiti.


Perfekt dag, med ett perfekt avslut! Vad gjorde ni?


4 kommentarer:

Styleabaad sa...

Men hej vilken fin dag! Måste bara säga att Raja på Odengatan måste vara en av mina absoluta favoritaffärer... när jag flyttade till Sthlm för typ 100 år sedan brukade jag åka dit och känna och dofta och trycka på precis allt ;)

Ej Utgivet Material sa...

Javisst det förstår jag ju! Jag älskar affären med, de som har den är jättegulliga dessutom! Bara win win!

Emmie sa...

verkar som en härligt speckad finfin solig dag!
jag jobbade hela dagen, sen drack jag kaffe och åt en hembakad kanelbulle på balkongen med min kärlek.:)

Ej Utgivet Material sa...

Jamen det är så skönt att bara följa impulser, vill ha glass: vill ha kaffe:vill äta bröd med olja: vill grilla.