söndag 26 juni 2011

När regnbågen sken så svagt

- Du måste gråta ut, säger han. Du stänger av dina tårar jämt. Så fort jag tittar på dig.
- Jag vet, säger jag. Jag kan inte rå för det, jag kan inte.
Och vi gick igenom hela staden. Folk var bakfulla, letade efter öppna hak för en slemmig stek eller kanske en ny öl. Regnbågen försökte skina, jag kände mig avdomnad.
Han sa: "Midsommar blir sig aldrig likt igen."
- Nej, tänkte jag. Världen blir sig aldrig lik igen.
Molnen blev mörkare och regnbågen kämpade för att skina igenom.

9 kommentarer:

Agnes sa...

Vad har hänt?

undrar jag..

Ej Utgivet Material sa...

En släkting har dött.

Hanna sa...

Men älskade vännen... Så vackert och så sorgligt.

mamma sa...

Leila! Agnes anade...Jag grät ännu mer när jag läste dina ord. Du kan dom. Orden. Och tack för fina bilden på regnbågen, jag såg den. Den hjälpte. Älskade unge.

Emmie sa...

sorgligt vackert och livet. fina Leila. ta hand om dig!

Ej Utgivet Material sa...

Tack ni fina. Ni är bra att ha.

Janna sa...

Vad fint du skriver om så hemska saker. Kram kompis

Ej Utgivet Material sa...

tack finaste jannan

Ej Utgivet Material sa...

tack finaste jannan