tisdag 7 juni 2011

Favvoklänning, favvokappa och favvosoffan.


Nu har jag massa godbitar som jag vill presentera för er!
Vi börjar med ett klänningsfynd. Golden delight! 
En svensk Almedahls-kreation, otroligt välskapt med små pärlknappar,
det sötaste skärpet och det vackraste fiskbenmönstret i guld, från Myrorna.



I bakgrunden ser ni två nygamla vänner.
Vår nya, gamla, danska, femtiotals skinnsoffa och jordgloben som är en barvagn!
[Kan man ha för många liksom...?]


Vi har äntligen fått tillbaka vårt vardagsrum när vår stora bjässe till soffa flyttade ut för denna nättare version!


Jag har även nygamla pjucks som jag hittade på Stadsmissionen innan det blev varmt ute.



Denna dag till ära hade jag matchat guld och pärldressen med guldsminkning.
[Som det såklart blir sminktips på senare!]


Sedan har vi min nygamla vintagekappa. Den är öppen i mitten med de finaste små guldknapparna upptill, i ett strukturerat illgrönt tyg. Ett riktigt "must-have" som jag blev blixtkär i från första stund jag såg den hängandes i skyltfönstret på Old Touch i Vasastan.




De är mina nya favoriter, vad tycker ni?

6 kommentarer:

Emma Ru sa...

Jag ligger på golvet helt knockad av dina fynd. Älskar rubbet så jag vet inte vart jag ska börja! Du hade tur som hann före med allt helt enkelt ;)

janna sa...

Men. Är den skön då, soffan? Fin är den ju, men mysfaktorn, hur är det med den :) jag älskar för övrigt kappan. Färg ska det vara!

Emmie sa...

åh, hela din outfit är bara så läcker! kombinationen också! wow!

Styleabaad sa...

Superläckra ting! Klänningen var verkligen sjukt snygg på dig!

Agnes sa...

asfin soffa ni skaffat!!!

Ej Utgivet Material sa...

emma: precis så känner jag! EN nedrans tur! =)

janna: Mysfaktorn är lagom, hade två missbrukare av mysfaktor i gamla soffan härhemma, så nu brukas soffan mer på brukligt vis.
& jag är ruggigt kär i den illiga färgen jag me!

Emmie : Tack =) Guld brunt och grönt... yummie!

ELsa: Tack! den var ltie för bra för att läman faktiskt!

AgZ: Tack, vi har letat länge, helt plötsligt var den bara där! På blocket!