tisdag 14 juni 2011

Kulturhuset

Idag mötte jag min gudmor plus dotter för en lunch på Kulturhusets takterass.


På plattan spelades den finaste sprödaste pausmusiken av talangfulla människor.


Konstfack hade gjort ett stort hjärta i tegel.


I fönstret vid Café Panorama hängde plantor utan jord.


Högst upp ligger takterassen som är ett Mat & Bar-ställe.
Där finns det en toalett som i golvhöjd är ganska trist och luktar kiss som vanligt. Men i taket.. där finns det en helt annan värld!


Jag älskar Kulturhuset, det är verkligen en plats där alla människor möts. Det är som att tiden står lite still därinne, som att en egen värld har sin gång där. Folk jobbar med sina laptops, gubbar sitter och spelar spel, pratar och skrattar, barn leker i installationer, folk köar för teaterbiljetter, turister förundras av den tredimensionella kartan över Stockholm och vissa bara ... är där. Öppet och välkommnande, alltid fyllt med intressanta konstprojekt. Har ni varit där?  

1 kommentar:

Styleabaad sa...

Jag gillar det! Takterassen är inte helt fel för en lunch, men nu var det väldigt längesen jag var där!