söndag 12 juni 2011

Tänker du ta den?


Jag har haft ett citat från en monolog i filmen 'The Good Girl' i huvudet ganska länge nu. Det har fallit sig naturligt med tankar om död och liv efter mormors bortgång och möten med bittra människor, avslut av utbildning och beslutet att säga upp mig... Det ställer de viktiga frågorna som kan behövas för att omdefiniera, klargöra och ställa sig frågan över vad som egentligen är viktigt. I alla fall för mig.
 Hur får det er att tänka?

'Efter att ha levt i mörkret så länge, kan en glimt av ljus göra dig helt vimmelkantig.

Konstiga tankar dyker upp i huvudet och det är bäst att man  tänker dem.

Har ett speciellt öde kallat på dig och har du inte lyssnat?

Har du ett hemligt meddelande framför dig som du inte läser?

Är det här din sista bästa chans?

Tänker du ta den?

Eller går du mot graven med olevt liv i ådrorna? '

2 kommentarer:

Agnes sa...

Läskigt citat tycker jag.. Din sista bästa chans och leva med olevt liv i ådrorna. När jag tänker så blir jag stressad och kan inte göra en sak i taget...

Men grymt att du sagt upp dig. Helt rätt!! Ses på lördag!

mamma sa...

Braaaa! Om alla kunde bära med sig den tanken så skulle dom också lyssna mer på sin inre röst och leva mer nöjda. Jag tänker att det handlar om att mer göra det man vill och minska på vill-inte!He he