tisdag 6 september 2011

Les Bijoux

I eftermiddag hittar ni mig i smyckesbutiken, AG47, i några timmar. Jag har samlat ihop lite av bilderna jag tagit där när jag jobbat där i somras..











måndag 5 september 2011

Om saker som hänt

Om tre paranteser ()


I onsdags var vi på smygpremiär för " Ljust & Fräscht" med Henrik Schyffert och Fredrik Lindström. Jag hade svårt att känna igen mig i inredningsklycshorna, men förstod de som gör det och slutet var fantastiskt. En stor bunt ironi, skämt för den rike stockholmsbon och en kontenta i klassisk manér "Prylar gör dig inte glad". Typ så.


På fredagen kom jag hem till ett nystädat hem, mannen var efter städningen sugen på en lång joggingrunda och sedan åkte vi till Uppsala på kräftskiva med hans jobb. Vi körde en  speedad trekamp, åt världens godaste grillade oxfilé, räkor och kräftor men när fotbollen sattes på tvn, försökte mannen låtsas intresserad i sisådär fem minuter och sedan åkte vi hem.


Jag har kämpat med fokus i meditationen, det går upp och det går ner och det är som det är.

Denna vecka hoppas jag på bra fokus, ett givande möte och mycket kreativt arbete. Vad gör ni?

söndag 4 september 2011

Vänner för livet & bubbel


Igårkväll fick vi finbesök av Jenny, en cava och salt choklad.


Vi bubblade på, i dubbel mening.


Pratade om nya äventyr, nya tider och nya strider.


En Törley kom och gick.


Livet var så där avslappnat förnöjsamt, med min livsfrände och en vän jag känt större delen av livet nu.


Fina människor.


Å de va min lördagkväll. Vad gjorde ni?

lördag 3 september 2011

Fredric Korling och lycka i färger

Idag vill jag tipsa om Fredric Korling. En kille som ställer ut dessa fantastiska verk på Rica Hotel, Kungsgatan, fram till 19e september! Det var en riktigt inspirerande och lekfull utställning, där hans inspirationskällor som musik, hiphop lyser igenom och skapar en röd tråd. Dessutom, vilken lek med färger, lycka för själen! Läs mer om Fredric som målat sin tavlor som avslappning till sina juridikstudier och som nu även är doktor i civilrätt på Stockholms Universitet,  Här och Här. Vad gör ni idag?

torsdag 1 september 2011

Lately through Instagr.am


På senare tid har jag varit hemma mycket och blivit nästan som nykär i vår lägenhet..



och det detaljerna som gjorde mig kär i den från början. Som honungsmelerat och rubinrött.


inspirationen från gamla kökskåp fick mig att nyinreda våra med retrokänsla


tack vare sådan enkel modern tejp.


Det har avverkats några middagsdejter med min man och jag tänker att vardagsmiddager nog är de bästa


annars har jag dejtat mycket med mig själv och jobbat på allt det som finns på insidan..


när helgmiddagen inte haft energi nog har vi återupptäckt indiskt och blivit kära..


i pistage- och kokos-nanbröd.


Vi har nyttjat många varma kvällar..


till picnic med grill och sena bad.


Dagarna har jag uttnyttjat med iskaffe och lata pauser på hett tak.


med iste som enda variation.


ibland har jag joggat till Karlbergs slott, tagit mig ett bad och soltorkat med meditation för att sedan promenera hem.


Hemmakvällarna har varit lata i soffan, med nyskrubbade fötter och skön matta att vila tassarna på.


Annars vilar han helst i mitt knä, vad annars som finns där får flyttas.


Eller i favvopose, en hög.


som vilar i sovrummet med andra snopna figurer.


i badrummet har det tillkommit en glad toalettborste.
[bajsa för glatta livet liksom]


Rosa kulörer har dominerat solbrända fingerspetsar


med glitter on the ringfinger.


sommarkänsla i form av smak


Jag vill missbruka bär i all oändlighet.


annars blir det färsk exotisk frukt.


Medan min han goffat Ben and Jerry.


min inre resa har fortsatt och jag tänker att jag kan aldrig lära känna mig själv tillräckligt väl


Och däremellan har bloggen fått sig en upppiffning [gillar ni?]


Vi fyllde gatorna med kärlek


klättrade upp på Skinnarviksberget och kände kärleken där med


och jag hade på mig samma loppisfyndskläder hela helgen.


regnet öste ned, solen sken och vi sänkte en kanna sangria.