söndag 22 augusti 2010

Bröllopens bröllop

Jag tänkte mig till en början lägga till några beskrivande ord. Men denna dag var fantastisk på så många olika sätt att inte ord räcker till. Jag säger som jag sa i mitt tal;
"Mäktiga vatten kan inte släcka kärleken, floder kan inte svepa bort den" Jag tänker på havets oändlighet när jag ser detta bröllopspar. Medan andra försökt växa upp, har ni växt samman med varandra. Kärleken, som ett rörligt hav mellan själarnas stränder.

Sen vill jag ju också tacka brudparet och mina underbara vänner för denna dag. 




lördag 21 augusti 2010

Le bon marriage


Idag blir det bröllop för några av mina finaste vänner.


Därför tar jag min finaste klänning på.


Den som har alla färger jag gillar.


Och olika mönster som man aldrig tröttnar på.


Om det blir kallt tar jag på mig min lilla guld-bolero.


Håret ser väl ut ungefär sådär, kommer nog byta mellan utsläpp och uppsatt i lös knut.
Sminket blir enkelt och frostigt, men bloddroppade läppar och lite extra ögonfransar..
Sen ska jag bara fixa bruden osså... wish me luck.

fredag 20 augusti 2010

Let me tell you about my new dress...


På en galge på myrorna hornsgatan hängde en klänning...


Min blick blev som förtrollad av glittret...


Den måste jag ha!


Tyget är glittrigt med grafiska former i svart och vitt med en matchande kaffefläck.


And now I'm never taking it off...


Parantes [ idag var jag på akuten med trasigt knä, men det kändes så tråkigt så det struntar vi..]

torsdag 19 augusti 2010

Morgonstund


Då fyller jag upp näringsdepåerna inför dagen. Jag har svårt för yogurt, men älskar fil. I den har jag blåbär för vitaminkick, ingefära som stärker immunförsvar och dämpar illamående(jag mår ofta illa av olika skäl), och massa honung som också stärker immunförsvaret. Oftast med lite dinkelmusli med linfrö och pumpakärnor också. Eller mammmas hemgjorda musli..


Till det dricker Pao D'arco-te som stödjer njurfunktionen och ska peppa upp mina mörka ringar under ögonen... Grapefrukt är ett beroende, men ett otroligt nyttigt sådant, som både mättar och ger c-vitamin. Lite tranbärsjuice slinker också ned, nyttigt och rensar urinvägar(om man är en sådan som lätt får urinvägsinfektion).

Sen är det såå svårt att hålla sig borta från kaffet. Så det gör jag inte.. trots att det är en näringshämmare.

onsdag 18 augusti 2010

Arbetskläder..

Den här veckan  har präglats av arbetskläder. Idag har jag på mig detta. Allt second hand-fynd. Toppen låg i tjugolappslådan. Kjolen är av klassiska märket Gary Weber. Kavajen är fantastisk i tyget, den glänser! Precis som jag försökt göra första veckan på mitt nya jobb...





tisdag 17 augusti 2010

Crazy Love


Jag hittade en passande man-bag till min snubbe. Kom hem, glad i hågen, för jag visste att han ville ha en, plus att han älskar reggeakulturen och Bob Marley, så jag förstod att det var en perfect match.


Men vad kommer han hem med???
Nya tatueringar!
Mina initialer på tummarna..


Jag kan inte annat än att älska hans galenhet. Den är nämligen full av kärlek.