torsdag 18 november 2010

Grattis Min Han!


Nu kan vi stolt annonsera att Min Han kommer sluta på sitt jobb som han haft i 12 [!] år och gå vidare till en ny tjänst med spännande utmaningar. Hans hemlighet is in now the open och jag vill basunera ut till hela världen hur stolt jag är över min fina man!

tisdag 16 november 2010

Och jag kom hem med.. Glatta byssor!



Ni gissar så bra! Ni känner mig väl..

Denna tröja och dessa typ sidenaktiga byxor fick följa med hem!
En av kjolarna blev också bedömd som prisvärd.

Den silkiga ljusa Hugo Boss- kostymen var trasig i varenda söm.. och dessutom lite fläckig.
Den bruna stickade tröjan hade du, Agnes,  helt rätt om! Stor malbitet hål på den. Som ofta tyvärr, med begangnat stickat.

Senapsskjortan, som var i en riktigt härlig färg med jättefina knappar, var lite för tajt.

Klänningen var verkligen ett "Must Have".. MEN. Satt jättekonstigt med skeva axelvaddar som var påsydda så intensivt att jag bedömde det svårt att få bort dem. Ja, tyvärr, fast den var en riktig "Leila-dress", jag håller med!

Den stora sorgen var dock den apläckra svenska kappan i skinn. Men den var lite för liten och välidt sliten.

Och så är det ofta i omklädningsrummet. Ett jädrans dividerande. Värt eller inte...

[P.S. Agnes; du vinner lite quality-time med mig som pris! Fika snart? ]

måndag 15 november 2010

I Provrummet












Man spenderar ju en hel del tid i dessa omklädningsrum... Myrorna och Myrorna..
Nu var det ett tag sedan. Det blir ju även en hel del plagg som inte får följa med hem. Av olika skäl.
Jag kan berätta om några av skälen. Ett av dessa plagg hade ett för svårlagat hål, ett annat var för litet, det tredje var trasigt i nästan alla sömmar, det fjärde, och femte, blev bortprioriterade då konkurrenterna var hetare..

Så, vilka var dessa bortvalda stackare?

The Temper Trap


Världens bästa Anders tipsade mig om The Temper Trap sist han var här.


'
Jag är helt förälskad. Här är favvolåten.

lördag 13 november 2010

Oplanerat


Vi vaknade, lite slitna, denna lördag och tänkte att vi skulle pallra oss till Rellos Gym för att spana in thaimatcher på Slagskeppet!


Där möts man av sådana här inspirerande bilder.



Men framför allt av denna inspirerande tjej!
Hello Kitty gick en riktig krigarmatch.



Och återhämtade sig med juce.



Mitra hängde mest med vibrationsbandet..


On / Off


Gamla som unga var där.


Jag blev väldigt varm av allt liniment och adrenalin och gick ut för att lufta magen.


Sedan tog vi en promenix på Östermalm.


Kollade in delikata saker i Saluhallen



Tills vi behövde fylla på depåerna


på ett gammalt konditori med fina stolar och soffor


och kanske världens snyggaste juicepress!

GAFFA


I nyaste numret av Gaffa finner ni yours truly i en kortis-intervju om Kelis-konserten.


Läsa den kan man göra HÄR, kolla sida 41.

fredag 12 november 2010

Feelin Friday


Fredagssucken


Fredagseftertänksamheten


Fredagsförnöjsamheten

[därkomden]