tisdag 16 november 2010

Och jag kom hem med.. Glatta byssor!



Ni gissar så bra! Ni känner mig väl..

Denna tröja och dessa typ sidenaktiga byxor fick följa med hem!
En av kjolarna blev också bedömd som prisvärd.

Den silkiga ljusa Hugo Boss- kostymen var trasig i varenda söm.. och dessutom lite fläckig.
Den bruna stickade tröjan hade du, Agnes,  helt rätt om! Stor malbitet hål på den. Som ofta tyvärr, med begangnat stickat.

Senapsskjortan, som var i en riktigt härlig färg med jättefina knappar, var lite för tajt.

Klänningen var verkligen ett "Must Have".. MEN. Satt jättekonstigt med skeva axelvaddar som var påsydda så intensivt att jag bedömde det svårt att få bort dem. Ja, tyvärr, fast den var en riktig "Leila-dress", jag håller med!

Den stora sorgen var dock den apläckra svenska kappan i skinn. Men den var lite för liten och välidt sliten.

Och så är det ofta i omklädningsrummet. Ett jädrans dividerande. Värt eller inte...

[P.S. Agnes; du vinner lite quality-time med mig som pris! Fika snart? ]

4 kommentarer:

TuvaMinnaLinn Vintage (a love story) sa...

Ja det börjar bli dags att våga sig på byxor nu....var faen inte igår.

Ej Utgivet Material sa...

Ja, ibland så, men jag trivs absolut bäst i kjol el klänning. Men har hört att det är bra att ta sig utanför trygghetszonen ibland.. Haha. Bra me två lager byssor när det e kyligt oxå..Kärleken är dock mina high-waist utsvängda bruna, måste slänga upp en bild på de gobitarna!

Styleabaad sa...

Fina byxor, jag håller med Minna... jag borde också ge mig ut på jakt efter ett par! Förutom jeans har jag inte många par! Synd på kappan, den var dö-läcker... Jag har samma problem, ärmarna är Alltid för korta!

Ej Utgivet Material sa...

Tack! riktigt coola utsvängda byssor kan ju verkligen vara helrätt! Ibland..
Och väldigt synd på kappan..