söndag 21 november 2010

Om en såndär frukost bara för mig


När jag legat vaken tillräckligt länge, inser jag att möjligheten till en lugn, lång frukost uppbådat sig.
Hela lägenheten andas tungt och jag inser att de inte kommer vakna hur mycket mitt tassande än stör.


Så jag tar mig ut i köket till min trogna kaffekokare.


och gör som oftast en frukost i gult.


i köket hittas annars en hel del retro-orange


i form av snälla små diskhjälpsbetjänter


en härlig plastkorg som får mig att tänka på amerikanska truckerfik


samt en snäll klocka, som kan regnbågens alla färger och tajma tiden perfekt


Jag och han vi bänkar oss på/vid bordet



där nästan allt är blått


jag tänker att nu kanske jag hinner med några tidningar
[de där jag alltid köper och sen knappt hinner läsa - blir oftast bara blädder]


Men om du har tiden att läsa så vill jag i alla fall vill rekommendera denna artikel i Situation Stockholm
som handlar om att Solidariteten och hur den nuförtiden kanske betyder mer solid och arisk än vad orden förr betydde tillsammans..

God Morgon!

2 kommentarer:

Mannen i ditt liv sa...

Vad mysigt det ser ut. Och jag märkte inget :-)

Ej Utgivet Material sa...

haha nej du sov baby..