måndag 8 november 2010

Att börja sukta

Nu såhär när kylan smugit sig på tycker jag att det är helt okej att börja sukta lite efter jul. Att börja knåpa på en önskelista eller två är ju ett smart knep för att komma ifrån att spendera sönder plånkan själv....
Dessa fina Marimekko-skålar, muggar och fat har jag gluttat på länge och tänkt att de skulle passa bra i vår "Alla Udda"-samling.

Tyger och annat med tryck brukar jag titta på som inspiration för shoppingrundor på loppis och second hand-butiker. Smarrigt för ögat!







4 kommentarer:

Janna sa...

Ge mig den lila väskan! Så fin!
Jag kommer i julstämning genom att laga det här:
http://www.ica.se/recept?recipeid=2550

apelsiner, kardemumma och ingefära tycker jag känns lite juligt. och så häller jag så klart på grädde, för sån är jag :)

Ej Utgivet Material sa...

Åh ska kolla! Länken funkade inte nu! Visst är marimekko-mönstrens snygga!

Anonym sa...

Tyget, gardinen m ansiktet på.. GE MIG!!! Var finns den? Sjukt fiiiint! Älsakr muggarna och skålarna!
SAndra

Ej Utgivet Material sa...

Javisst är det underbart!

Tyget är ett duschdraperi,läckert!

Här tror jag man kan köpa det mesta:
http://www.designonline.se/Trademarks/sek1/Marimekko?gclid=CIzLgc-0lKUCFYOIDgod3E_JkA