fredag 24 december 2010
torsdag 23 december 2010
Sånt som hänger i barret
Jag har varit väldigt förtjust i Indiskas julpynt i år.Och även föregående år, så alla kameler och elefanter har kommit fram. Jag har även slängt upp lite idolbilder från min vykortsamling. Där finns många bilder med indiska motiv, de är så vackert målade så de hamnar ju också i barret. Hade gärna haft en ljusslinga med grönt ljus och en guldspira eller ängel upptill, en målsättning till nästa jul helt enkelt ! Vad hänger i ditt barr?
onsdag 22 december 2010
Ajöken sa Fröken!
Idag drog jag på mig kavajen i minus 20 grader för sista gången på ett tag.
Jag går på julledighet och Outlookkalendern på jobbet påminde mig imorse om att det var 8 h kvar till Semester! Bästa påminnelsen hittills!
Sedan efter julledigheten blir jag tjänstledig för att skriva min C-uppsats.
Så idag firade jag det genom att ta på mig min allra vintrigaste glittriga klänning med glitterstumpbyxor till och kavaj med mudd. Feztligt.
Man får passa på att glittra lite extra sista dagen så kollegorna inte glömmer bort en..
Jag ska bjussa kollegorna på lite lussebröd också, för säkerhetsskull, så de får insupa mig med alla sinnen!
Ska även fundera på allt mysigt och skönt som komma skall de närmsta dagarna.
Hej då Jobbet!
Sa jag, och tackade för mig idag!
tisdag 21 december 2010
Själsligt Blå
De säger att blått är själens, allvarets och lugnets färg, som representerar medvenhet och intellekt. Jag vet inte jag, jag försökte. Men sen blev jag lite galen som vanligt.
Här är i alla fall det andra fyndet från Stadsmissionen Nytorget. En såndär praktisk, ha underkavajen-tröja.
Byssorna är second hand Filippa K från Myrorna Hornsgatan och kavajen från Myrorna Ropsten.
Fjärde Advent
Sen var det ju Fjärde Advent också.
Så några av KungsholmsFlickkorna samlades(med bihäng).
Hemma hos den osuddiga Anna.
Jag hade med mig lite gåvor till värdinnan.
Värdinnan hade världens sötaste glöggkoppar.
Doggisar som saltar o pepprar.
O massa fina små asker i en grupp. Precis så som jag också föredrar att ha mina askar.
Här är värdinnan och hennes lillasyster. Har jag sagt att hon gillar Magnus Uggla..?
Julstämningen.
Det stört snygga badrummet! Renovera det aldrig Anna!
Vi hade även lite öråd, där vi diskuterade framtida planer, vi, Kungsholmsgänget.
Sedan efter att vi hetsdruckit några koppar glögg till begav vi oss hem för söndagssoverier.
Tack Anna!
måndag 20 december 2010
Jul på Skansen
När det snöade såhär mycket.
Tog vi oss till Hamngatan
För att hoppa på spårvagnen..
Den stannade här
Här var det julkänsla för hela slanten!
Old School Style
Det dansandes och sjöngs på Logen
Det fanns brasor att värma sig vid
Olika varienter av brasa
Ja till och med stubbar som brann
Vid Solliden fanns den största granen
Vi såg även en maffig Ljus och Eld-show på Sollidens Scen.
Med eldslukare, ballerinor, opera och imponerande musik.
Min värme i kylan.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)













