lördag 22 januari 2011
Happycolors!
Igår drog jag på nästan alla mina favoritsmycken.
Målade på mig lite extra ögon.
Och packade med mig presenter till två fina donnor som fyller år.
Sedan gav vi oss iväg till den ena donnans födelsedagskalas.
Detta paket fick hon. En halv silversked i ett halsband som jag tyvärr inte har någon bild på.
Men det är från Happycolor och då får man också en sådan här fin personligt sydd påse till.
Här är presenten till den andra födelsedagsdonnan, TuvaMinnaLinn.
Också en väldigt personlig present, som jag hittat efter ordentligt sakletande, på Kungsholmens Antik, en extra ovanlig variant fick jag dessutom veta av butikens ägarinnna. En hint om vad det är, går att finna i detta inlägg.
Sedan blev det kalas hela kvällen och idag är jag precis sådär lagom sliten... !
fredag 21 januari 2011
Retromässan!
Såhär som en liten karamell att suga på i helgen, så tänkte jag passa på att tipsa om :
Några sådana här finfina saker kan man få se på plats:
Så nu har vi någonting mer skoj att se fram emot medan det spirar mot vår!
Think Big!
Igår var jag och Min Han och lyssnade på denna person ovan, Charlie Hansson, i samband med denna föreläsning anordnad av detta gäng, se nedan.
Charlie Hansson är lite utav en superentrepenör, som startat eget och sedan startat eget och sedan lite till, fått ett otal priser och föddes inte med silversked i munnen.
Till en början gillar man han honom inte, han får det att klia lite i stolen, när han påstår att vem som helst kan göra vad som helst. För honom hade det enkelt börjat med 2000 kr [för att starta företag] samt tre samtal. Idag står han och funderar hur han som politiker kan få igenom sitt mål som är att få bort hemlösheten till julen 2011.
Det här med att det är så enkelt är ju det som får det att klia lite och tycka att han är lite obehaglig. Det som gör att man sedan börjar gilla Charlie väldigt mycket är att han berättar hur han, efter startat upp ett väldigt framgångsrikt företag, med flera, tar och plockar tillbaka alla pengarna till samhället i form av välgörenhet.
Charlies pappa var [eller är, det vet jag inte] hemlös, och att minska hemlösheten var lite utav Charlies hjärtefråga.
Slutligen, på frågestunden så får han frågan om varför folk då tvekar på att satsa helhjärtat på de vill?
Jag känner, och jag känner att alla med mig, inhysta i denna biograf denna torsdagseftermiddag, drar efter andan, då detta är tanken som vi alla tänker. Varför är det inte jag som står därnere och tar initiativ?
- Ja, säger Charlie, jag tror att många har problem med att kliva över sitt mentala trappsteg som man själv fyllt med hinder.
Visst, tänkte jag. Visst är det så, det visste jag ju. Återigen slår mig innebörden av att göra det som betyder någonting för mig medan jag fortfarande vandrar på denna jord, för det är i slutändan det allt handlar om. Att när döden kommer , och det är det enda jag vet helt säkert ska ske, då vill jag ha valt mitt liv.
Solen gick ned över Kista IP, där Charlie Hansson, startade sin resa, från en studentbarrack med noll kronor på fickan. Jag lyssnade på den HÄR låten och nu tänker jag så det knakar.
torsdag 20 januari 2011
Tallin pt 1
Nu ska jag berätta lite om vår lilla tripp. Den trippen då Min Han friade i en brant backe.
Det hela började på Arlanda, som så många andra trippar börjat förut.
Med en perfect skyline.
Väl framme i denna lilla stad som alla verkat ha torskat i förutom jag, begav vi oss på en liten inspektionsrunda.
Tallin har en kyrka i varje hörn.
Och mycket fin gatukonst [sån storstadsromantik jag gillar]
Jag hade kameran i högsta hugg och förstod inte varför Min Han inte hängde med på alla fina vyer jag såg.
Det var ju såklart för att han hölll på och fipplade med en röd sammetsask i sin ficka!
Och med varje sinne försökte hitta exakt rätt tillfälle..
I den brantaste backen ställde han sig på knä. Det var ganska halt och jag tänkte att han halkat och att jag skulle hjälpa honom upp. Men han stannade envist kvar och mumlade fram det finaste talet. Som jag knappt hörde ett ord utav. Min han är väldigt bra på att mumla snabbt när han är nervös och min uppmärksamhet var helt låst på en röd sammetsask.
"Ja jag vill bli din fru! Ja såklart!!"
- typ något sådant hasplade jag glatt ur mig.
Tanken var för mig helt naturlig.
Tillfället till ära hittade vi ett myspysigt café där vi firade med Prosesco och crepes!
Kan ni tänka er något bättre!
Sedan vandrade vi på små moln vidare i julkalendersstaden med sexbutiker och spritbutiker inhysta i de finaste gamla husen. Men vad såg jag av det ?!
Vi var fullt upptagna med att bubbla bröllopsplaner i munnen på varandra.
Tillbaka på vårt hotell blev det hångel och mer skumpa.
Vi hånglade så mycket så sedan orkade vi bara ta oss ned till en av hotellrestaurangerna.
En förlovningsmiddag kan ju inte bli annat än rysk!
Vi hade aldrig testat rysk mat förut, men det var fantastiskt gott.
Vi var nästan ensamma i restaurangen och njöt av ryska toner, kände nästan att ryskt var min nya grej!
När vi ätit klart och var mätta och belåtna så kom personalen med dessert, de sa:
"Something sweet - for sweet life"
The Saga Continues...
onsdag 19 januari 2011
Mossigt
Idag agerar jag hemifrån. Lite sådär mossigt. I matchande färg också.
Friheten med att plugga alltså! Love it.
Älskar den här silkestoppen jag hittade på Myrorna, så tunn och skir! Like livin the dream.
tisdag 18 januari 2011
Bröllopsplaner
Eftersom jag lyssnade alldeles för mycket på Anouks låt "Nobodys Wife" när jag var liten så var jag nog inte riktigt förbered på att jag skulle vilja gifta mig en dag.
Så vi bygger på vår inspirationsmapp här hemma, här kommer ett axplock:
Alla bilder är HÄRIFRÅN.
Så vi bygger på vår inspirationsmapp här hemma, här kommer ett axplock:
Alla bilder är HÄRIFRÅN.
måndag 17 januari 2011
Back to school!
Det här är faktiskt inte dagens skoloutfit, men kunde lika gärna varit...
Känslan är lika plikttrogen för det!
Den nätta lilla franska kavajen är en favorit. Likaså den lätt utsvängda kjolen.
Båda från Myrorna Ropsten.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)













