fredag 22 april 2011

Om en annan Holme


Denna soliga dag till ära dammade vi av cyklarna och tog oss till en annan favorit-holme.


Reimersholme.


Det finns många saker att gilla med Reimersholme. Det ligger naturskönt till, finns perfekt grill-, bad- och sollägen och så är det som en liten by mitt i stan. Lite avskilt, men ändå med den där storstadsbetongkänslan som jag är lite kär i.


Stängslet runt basketplanen och höghusens lådformation får mig att känna en viss förortsromantik.


Samtidigt finns det massa grönområden, omgivet av vatten som kantas av söta esplanader.


Och Konjakstunnor!
Vad gjorde ni på denna långfredag?

torsdag 21 april 2011

Gla Påsk!


Jag har berättat för min Han att när vi var små så fick vi alltid sådana här gigantiska påskägg.
Så vad hände! Jo, han, min galna kärlek kom hem med ett till mig!


Och fyllt med alla mina favoritgodisar!



Exotisk frukt till exempel!


Sharonfrukt, färska fikon, passionsfrukt, naturgodis, pistagechoklad och Renee Voltaires chokladdoppade pumpafrön! Gah. Jag dregglar. 


Och under godiset, i en påse låg denna variant av One piece!


I julas skämtade vi på jobbet om hur kul det hade varit att få en varsinn one piece i julklapp.


Efter Jula kommer Påska!



Så ha en riktigt god och solig påsk nu!

Jag gillar Agnes


Igårkväll dukade vi upp för tre.


Kökade ihop bästa böngrytan med pesto och svängde samman lite grönt.


Med en massa vatten till.


För vår kreativa Agnes skulle komma! Min fina vän.


Hon hade med sig en arme av hjälpredor.


Sedan drog vi fram inspirationsmappen och började snacka bröllopsinbjudan!


Åh det var så kul! Vi, tre, synkade oss instinktivt och kom på så mycket bra!


Vi klurade och nya idéer bara kom flygandes åt alla håll!


Vi var förvånade över hur tydligt och enkelt allt blev ändå.


Abra sa inte så mycket.


Så höll vi på, tills timmen blev sen och det var dags att säga Gonatt.



Vem hade kunnat ana att det kunde komma så mycket bra idéer, så snabbt...
Vi är verkligen så exallterade över Agnes fantastiska kreativa ådra!
 [Även om killarna på bilden ser mest trötta ut...] 


Tack för igårkväll Agnes!


onsdag 20 april 2011

Planeringskväll för två


Igår satte vi oss ned med bäste fisksoppen och tända ljus. Vi förberedde oss lite inför ikväll, då Agz, vår kreativa, kommer för att snacka bröllopsinbjudan som hon ska hjälpa oss med.


Det finns väldigt många fina att inspireras av.
[Klicka på bilderna för att spana in detaljerna]






Det viktigaste är förstås att de blir personliga, att de känns som vi.
Därför känns det extra bra att ha med Agnes på den här resan.

Apropå personliga inbjudningar... Den kanonfina bloggen A Beutiful Mess,
har ett stundande bröllop och har fått fram den här väldigt personliga och fina inbjudan.



tisdag 19 april 2011

Nu på Facebook!

Nu finns Ej Utgivet Material på Facebook! Ni kommer kunna  ta del av Ej Utgivets Materials egen sida på Facebook. Den når ni genom att klicka HÄR.  Där hoppas jag att vi kan synas och snackas lite mer, det kommer säkerligen även att dyka upp lite extra speciella grejer där! Välkomna!

P.S. Om man klickar på ett inlägg, så kan man även "Gilla" det på Facebook nu.

Värmens goda kraft


Söndagen spenderades på en filt.
Grundat läge med den vidaste utsikten över klarblåhimmel, flygplansstreck och solstrålar.


Jag tänkte på att det var tur att solen värmde alla sorgsna hjärtan nu.
Speciellt mammas, som funderar så febrilt just nu.


Värmen gör ju gott, ger en känsla av att var omhuldad. 
 Tänkte jag. Just i år, var den himla vältajmad.

måndag 18 april 2011

När Vintagemässan gick av staplen


I lördags tog vi oss sen eftermiddag ned till den efterlängtade Vintagemässan.



Vi möttes först och främst av en massa fantastiska smycken hos E. Bergkvist.


Jag gillade indianstuket med turkoser mest.


Sen blev det bara mer färger!


Det var svårt att gå ifrån det här läckra borstade armbandet.


Klänningskalvakaderna anades...


Humama Second Hand hade pyntat fint med jordglobar som representerade deras engagemang.


Hos Humana hittade jag detta mönster, kanonfint men tyvärr matchade inte klänningsmodellen kvalitén på mönstret..


Minns Du? har alltid byggt upp en fin utställning, ofta i färgharmoni med mycket glamour.


Här fick man inte pilla, pärlemoaskar gör det väldigt svårt.


Jag testade en lite väl puffig turban.


En glamorös leopardhörna.



Det fanns även mycket pälsar och stiliga klänningar av klassiska snitt.


Med matchande skor såklart.


Janna testade en liten hatt och utgick från devisen " att om man bara testar att ha den i tre dagar så vänjer man sig". Vi andra funderade på om detta gick att applicera på allt..



Sedan såg jag en klänning som jag tyckte var helt otroooolig[ och ungefär minst en tusenlapp för dyr för mig].
Jag frågade fästmannen om jag fick gifta mig i den.


Han kontrade hårt med att han då tänkte ha dessa pantalonger.
"Visst", sa jag och hittade en fransig väst som matchade.


Det fanns mycket fint i skinn och läder.



Beirut-väska, hette han.


Gun, hette hon.


Jag ville också ha den här, men blev lite nedröstad.


Det fanns mycket till småttingarna också, vi tafsade alla på dessa rullskridskor från Stadsmissionen.





Hos Stadsmissionen fanns också något för de vuxna, denna tyckte jag var både vacker och prisvärd, 125 kronor! Men tyvärr var jag inte helt nöjd med passformen.


Denna krängde jag också på mig, men den var inte helt nöjd med min byst.
Då krängde vi på den på Janna också, men den var inte nöjd där heller.
Kräsen känning med fantastiskt mönster helt enkelt.


Denna smällkaramell blev jag också förtjust i.
Men då var jag lite trött på att kränga så vi nöjde oss med en svängom.


Sedan hittade jag överallt en massa fina glittrande stenar och tyger.


Puderrosa tjugotalsstass.



Det fanns många sådana bra kontorsklänningar, konstaterade jag.



Eller varför inte, byxdress a la glamourdiva.




Den här hängde hos Myrorna och var ruggigt svår att gå förbi.




Den här kunde jag inte riktigt släppa, en dröm i virkat.
Jag tänkte, kanske ska det bli vi?


Sen påbörjades resan med att försöka få på denna vackra doning.


Ett projekt som inte bar frukt, tyvärr... den var en aningens för liten.



Soffan blev kär i denna.


Jag och fästman ville gärna ha två av denna oranga modell industrilampa,
 som såldes hos Kungsholmens nya pärla Yesterday.


Och Yesteraday har inte bara lampor utan hade kanske också det bästa utbudet av dressar!





Jag ville ha nästan alla men nöjde mig med en!


Min Han tafsade lite på herrbetjänten.



En Smarty-klänning i liten modell, med vackert mönster, det är inte alltid man hittar!


Sedan hittade vi en donna vi kände igen, Atte, från vårt kvarter,



Atte har känningar , bokstavligen från golv till tak i sin mysiga butik.


Har ni sett vilken glamorös picnicväska!


Atte hade även dukat upp till Vintagemässans mest intressanta smyckesutbud.



Den röda broschen men känslan av en sjöborre tyckte jag var överfantastisk!


Atte kan också det här med vintage bröllopsklänningar och är lite utav min personliga expert i frågan.


Sen tittade vi på Lolux First & Secondhand ´s smycken.




Denna ångrade jag lite att jag inte kollade pris på. Kändes som sommarens armband.
Men Lolux har ju butik i mysigaste kvarteren på söder och webshop, så hoppet är inte dött än!


Fräsig skarabée!


Hos Orkan Lia fanns de sötaste detaljerna, vi tog oss en varsin Marianne-karamell.
Kolla in hemsidan, hos Lia kan man beställa skräddarsytt!




Byxdress i format sexigt.


Klockren!



Denna minidress var väldigt mini men ack så vacker i mönster, eller hur!


En sådan skinnpilotmössa har jag velat ha länge, tyvärr lite för mini den med!



Sen hittade jag ett halsband med matchande clips hos Less is more,
som jag fick fundera lääääänge över.


Testade även denna topp där.. tyvärr var jag nog en jätte i lilleputtland i lördags, även denna för liten.


Så jag nöjd mig med att njuta av skyltningen.




Sedan kollade vi vidare.



Ciamatn kom fram och hejjade, vilket jag tyckte var himla kul!  
Vi träffades även på Retromässan, hon säljer fina smycken av återanvänt material på Etsy.com och Old touch i Vasastan. Himlans gullig människa.


Det fanns också en utställning med teaterkostymer från Dramaten, men den hann vi knappt titta på..


För helt plötsligt var klockan såhär mycket och det var dags att tacka för idag!

Tack Bakåt Framåt för ett, som vanligt, kanonbra arrangemang! Lokalerna var verkligen behagliga att  flanera i. Rymligt och luftigt med en grymt översikt över härligheterna! Extra tack till Anna som varit så generös också! Hoppas ni alla hade kul som var där! Det hade vi!