fredag 24 juni 2011

Med en blomma till midsommarafton!

Jag tänkte bjuda på lite midsommarblomster såhär på aftonsdagen. Från bukett nedhakad till stilleben!









Glad midsommarafton!
[p.s. vad hittar ni på?] 

torsdag 23 juni 2011

Close-ups!

Så hur tänker ni när ni köper möbler? Matchar ni dem till exempelvis er katt?


Allt går numera i cognac härhemma. Som den rostiga granit-brickan.
[Som aldrig behöver göras ren för fläckar gör den bara snyggare]


Ajfåne-skalet matchar såklart.


Katten är himla nöjd faktiskt.




Ah! Beloved Bar-globe.



Där får alla riddarglasen, skumpaglasen och marockanska glasen plats.




Trivs, som sagt.

onsdag 22 juni 2011

Favs!

Favoriter just nu; platåer, rött lack, långkjol och mitt nya halsband från AG47!
[De har förövrigt tokrea] 

tisdag 21 juni 2011

Han startar ett minfält

Hans mun smakar godare än det bästa godiset jag vet.

Hans skäggstrån dansar över min haka och samtidigt snuddar min nästipp hans underläpp
Eftertänksamt placerar han en mjuk och lätt puss på min näsvinge
Han fortsätter till ned till den lilla dalen mellan underläppen och hakan

Det känns som ett elektriskt minfält i mitt ansikte där hans pussar sätter eld på varje stubin
Jag frågar

om jag svimmar, hamnar i koma, dör - kan du pussa mig så då?

För jag tror att jag att det kan väcka mig, att jag skulle kunna vakna till och med från döden av hans omtänksamma pussar 

måndag 20 juni 2011

Feztligheter


I lördags pyntade vi för fezt! Vi hade ju massa födelsedagar och min examen att fira!


Vackra Clara var där.


Mamma & Agnes, förlorade i någon lägenhet tvärsöver.
[Kanske en naken man eller något annat intressant där?]


Clara hade bakat Kärleksmums med extra fin choklad i. Och de vackra formarna fick jag!


Bra tjejor.


Öppna paket!Och mister Lee!



Janna, mamma och Trille läser en fin saga.


Lite suddigt blev det.


Min fina bok som jag fick av min han, den ska jag visa mer av en annan dag.

 

Farliga Flaskan med absinth var framme en sväng. Då hade man all rätt att se lite rädd ut.


Clara tog det chill, rörde inte en min.


Kom igen då, kör tranan, hetsade de oss.


Bella och jag var tvungna att visa vår kampsortsanda. Janna undrar nog lite över detta.


Skratta och blocka, så brukar det gå till.


Helkul kväll som fortsatte till tidig dag!

söndag 19 juni 2011

God Bless....

Hörni, jag kan inte hålla mig längre. Jag måste få visa denna vintagepärla som jag hittade på Yesterdays. Märket är FormFit Rogers, den är utvald av Peter som har Yesterdays och är något utav en expert på amerikansk vintage. Jag såg den första gången på Vintagemässan. Men då trodde jag att den var såld, sedan såg jag den på Blockpartyt och förstod att det var ödesbestämt att det skulle bli vi.


Det roliga med denna klänning, förutom att den är perfekt formsydd, är att jag känner mig lite som en medtävlande i en amerikansk skönhetstävling varje gång jag har på den. Kan inte låta bli att dra på den breda southern-texas-accenten; God bless America and If I would win I would try to save the poor children. " Typ så.






Till denna dress har jag matchat lite guldigheter. Min fingerring som jag unnat mig själv i födelsedagspresent, från Gina Tricot. Klockan som jag fick av min fina fästman, guldig Casio. Även ringen som jag fick och ett par krispiga örhängen som jag fick av fästmannen dotter i present. Perfect match!




En lyckad födelsedagspartajsoutfit eller vad säger ni?

Leila, 8 år.


De säger att jag ska ha blivit äldre och klokare...Men denna lyrik skapades av mig när jag var åtta, ganska välutvecklat eller vad tycker ni?